[elektro-etc] pici termodinamika
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jan 12 11:07:37 CET 2012
Gabor Ambruzs wrote:
> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
...
> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
Ez a jobbik eset, hogy tapasztalsz valami pozitívat, ezt meg lehet őrizni, mint
szokást, aztán ráérsz összeszedni elég infót, hogy meg is értsd. :-)
(Nekem nincs ilyen problémám sajnos. A benzines többet zabál, ha nyomom neki.)
Viszont levonnék egy olyan következtetést, hogy ezek szerint érdemesebb kisebb
motorú járművet venni, ha a fogyasztás kicsisége a cél, mert annak a motorja
lassabb menetben is már elérheti ezt az üzemállapotot. Persze kb ugyanakkora
kasznira gondolva.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list