[elektro-etc] pici termodinamika

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Jan 12 11:07:37 CET 2012


Gabor Ambruzs wrote:
> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
...
> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.

Ez a jobbik eset, hogy tapasztalsz valami pozitívat, ezt meg lehet őrizni, mint 
szokást, aztán ráérsz összeszedni elég infót, hogy meg is értsd. :-)

(Nekem nincs ilyen problémám sajnos. A benzines többet zabál, ha nyomom neki.)

Viszont levonnék egy olyan következtetést, hogy ezek szerint érdemesebb kisebb 
motorú járművet venni, ha a fogyasztás kicsisége a cél, mert annak a motorja 
lassabb menetben is már elérheti ezt az üzemállapotot. Persze kb ugyanakkora 
kasznira gondolva.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list