[elektro-etc] pici termodinamika

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Thu Jan 12 12:34:10 CET 2012


vagy az ördögöt kísértve rövidíteni az áttételt hogy a fordulat már
beleérjen ebbe a tartományba, de a légellenállásból adódó veszteség ne
nőjön...
Amúgy nem szeretem ha olyan dolgok történnek körülöttem amiket nem
értek még ha jók is :).

G.

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2012. január 12. 11:07):
> Gabor Ambruzs wrote:
>>
>> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
>
> ...
>
>> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
>> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
>> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
>> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
>> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
>> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
>
>
> Ez a jobbik eset, hogy tapasztalsz valami pozitívat, ezt meg lehet őrizni,
> mint szokást, aztán ráérsz összeszedni elég infót, hogy meg is értsd. :-)
>
> (Nekem nincs ilyen problémám sajnos. A benzines többet zabál, ha nyomom
> neki.)
>
> Viszont levonnék egy olyan következtetést, hogy ezek szerint érdemesebb
> kisebb motorú járművet venni, ha a fogyasztás kicsisége a cél, mert annak a
> motorja lassabb menetben is már elérheti ezt az üzemállapotot. Persze kb
> ugyanakkora kasznira gondolva.
>
> hjozsi



More information about the Elektro-etc mailing list