[elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(

Kovács József kj at faldeko.hu
Wed Feb 22 01:21:58 CET 2012


Erre a meghajtásra gondoltam ...
http://faldeko.hu/dinamo.jpg

A másik mágneses kerék, a közös tengely
végén, pedig simán dinamóként működik
egy tekerccsel

KJ


2012.02.22. 1:10 keltezéssel, charles hoss írta:
> oke , ez vilagos - de itt arrol van szo hogy a rafon nincs semmi -
> csak vezeto anyagbol kell legyen . nincs fluxus szaggatas , nincs
> polusvaltas - csak ez az "eddy current" - ami a magnesfek lenyegeben -
> de a fekezes zarlatot okozo koret megszakitja es toltes szetvalasztast
> hoz letre ? ennyi az egesz ?
>
> bye
> dexter
>
>
> Kovács József<kj at faldeko.hu>  írta (2012. február 22. 1:03):
>> Ha, én csinálnám két garnitura mágnes lenne közös tengelyen csapágyazva.
>> Az egyik garniturát vinné magával az abroncs amíg közös az ív nagyjából.
>> Ettől kényszer forogna belül a cucc...
>>
>> A másik vele egy tengelyen forgó mágnes garnitúra
>> pedig, intézné az áram gyártását a tekercsben...
>>
>> KJ
>>
>>
>> 2012.02.22. 0:20 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>> megmagyarazna valaki hogy ez hogyan csatolja ki az energiat ?
>>> ha megfeszulok sem ertem - pedig ezek alapjan a motor lendkerekebol is
>>> csinalhatnek generatort ugy hogy nincs is extra mozgo alkatresz ,
>>> csapagy stb .
>>> http://www.gizmag.com/magnic-light-contactless-dynamo/21494/
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> cst<maguspr at freemail.hu>    írta (2012. február 21. 23:45):
>>>>
>>>> majdnem 80évvel ezelőtt már az akkumulátoros sínfék már létezett:
>>>> 1936-tól az áramvisszanyerés és ennek hasznosítása, szóval ez nem a mai
>>>> EU
>>>> irányelv :-)
>>>> ------------------------------
>>>> 1934-36 között 35 motorkocsit akkumulátoros sínfékkel szereltek fel
>>>> (2802-2806, 2830-2859 pályaszámúakra), később valószínűleg a többi kocsit
>>>> is
>>>> felszerelték.
>>>>
>>>> 1936-ban a 2806-os motorkocsit próbaként Töfflinger-féle áramvisszanyerő
>>>> (rekuperációs) berendezéssel szerelték fel. A sikeres próbák után a
>>>> 2500-as
>>>> sorozaton, a földalatti kocsijain, valamint ....
>>>> itt van a kapcsolási rajza http://villamosok.hu/nza/toff.gif
>>>>
>>>> Az akkumulátor láthatóan jelentős szerephez jut, és fékezéskor komoly
>>>> terhelés alatt van. A töltését egyszerű módon oldották meg, indításkor az
>>>> egyik indítóellenállás helyére kapcsolták az akkumulátort. Emiatt
>>>> ajánlatos
>>>> volt a negyedik indítófokozaton a kontrollert kitartani, mielőtt az
>>>> ellenállásmentes soros fokozatba kapcsolt a járművezető.
>>>>
>>>> A villamosokon ezzel a rendszerrel kb. 20-22 %-os árammegtakarítást értek
>>>> el. Ennél is kedvezőbb volt a földalatti vasúton a helyzet, itt közel 36
>>>> %-os árammegtakarást regisztráltak. Ez annak volt köszönhető, hogy a
>>>> földalatti vasút kocsijai nem voltak légfékkel felszerelve, a megálláshoz
>>>> a
>>>> villamosféket és a kéziféket kellett használni.
>>>>
>>>> http://villamosok.hu/nza/26002800.html
>>>> ( itt részletezve van pl. a visszatáplált áram (I) és a gerjesztőköri
>>>> áram
>>>> (i) összege állandó, stb.:)
>>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
>>>> To: elektro-etc at tesla.hu<elektro-etc at tesla.hu>
>>>> Date: 2012. február 21. 23:13
>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
>>>>
>>>>
>>>>> Lőrincz Gábor wrote:
>>>>>
>>>>>> 3- a motor generator uzemben, es a termelt kakaot belenyomja azokba a
>>>>>> dobozokba amik a kerekek kozott vannak teli bazi nagy elektro
>>>>>> magnessal es az odatapasztja a sinhez mint a patex :)
>>>>>
>>>>>
>>>>> Szerintem ez nem lenne jĂł, mert ha blokkolnak a kerekek (elvileg
>>>>
>>>> lehetséges),
>>>>>
>>>>> megszűnne a tápforrás.
>>>>> Szerintem aksiból nyomják rá a delejt. Lehetne felsővezetékből is,
>>>>> de
>>>>
>>>> az gáz,
>>>>>
>>>>> mert ha nincs áram, nincs sínfék se.
>>>>>
>>>>> Nagy energia nem kell hozzá, szóval nem kell nagy akkutelep se.
>>>>>
>>>>> hjozsi
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list