[elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Feb 22 01:10:53 CET 2012
oke , ez vilagos - de itt arrol van szo hogy a rafon nincs semmi -
csak vezeto anyagbol kell legyen . nincs fluxus szaggatas , nincs
polusvaltas - csak ez az "eddy current" - ami a magnesfek lenyegeben -
de a fekezes zarlatot okozo koret megszakitja es toltes szetvalasztast
hoz letre ? ennyi az egesz ?
bye
dexter
Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. február 22. 1:03):
> Ha, én csinálnám két garnitura mágnes lenne közös tengelyen csapágyazva.
> Az egyik garniturát vinné magával az abroncs amíg közös az ív nagyjából.
> Ettől kényszer forogna belül a cucc...
>
> A másik vele egy tengelyen forgó mágnes garnitúra
> pedig, intézné az áram gyártását a tekercsben...
>
> KJ
>
>
> 2012.02.22. 0:20 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>> megmagyarazna valaki hogy ez hogyan csatolja ki az energiat ?
>> ha megfeszulok sem ertem - pedig ezek alapjan a motor lendkerekebol is
>> csinalhatnek generatort ugy hogy nincs is extra mozgo alkatresz ,
>> csapagy stb .
>> http://www.gizmag.com/magnic-light-contactless-dynamo/21494/
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> cst<maguspr at freemail.hu> írta (2012. február 21. 23:45):
>>>
>>> majdnem 80évvel ezelőtt már az akkumulátoros sínfék már létezett:
>>> 1936-tól az áramvisszanyerés és ennek hasznosítása, szóval ez nem a mai
>>> EU
>>> irányelv :-)
>>> ------------------------------
>>> 1934-36 között 35 motorkocsit akkumulátoros sínfékkel szereltek fel
>>> (2802-2806, 2830-2859 pályaszámúakra), később valószínűleg a többi kocsit
>>> is
>>> felszerelték.
>>>
>>> 1936-ban a 2806-os motorkocsit próbaként Töfflinger-féle áramvisszanyerő
>>> (rekuperációs) berendezéssel szerelték fel. A sikeres próbák után a
>>> 2500-as
>>> sorozaton, a földalatti kocsijain, valamint ....
>>> itt van a kapcsolási rajza http://villamosok.hu/nza/toff.gif
>>>
>>> Az akkumulátor láthatóan jelentős szerephez jut, és fékezéskor komoly
>>> terhelés alatt van. A töltését egyszerű módon oldották meg, indításkor az
>>> egyik indítóellenállás helyére kapcsolták az akkumulátort. Emiatt
>>> ajánlatos
>>> volt a negyedik indítófokozaton a kontrollert kitartani, mielőtt az
>>> ellenállásmentes soros fokozatba kapcsolt a járművezető.
>>>
>>> A villamosokon ezzel a rendszerrel kb. 20-22 %-os árammegtakarítást értek
>>> el. Ennél is kedvezőbb volt a földalatti vasúton a helyzet, itt közel 36
>>> %-os árammegtakarást regisztráltak. Ez annak volt köszönhető, hogy a
>>> földalatti vasút kocsijai nem voltak légfékkel felszerelve, a megálláshoz
>>> a
>>> villamosféket és a kéziféket kellett használni.
>>>
>>> http://villamosok.hu/nza/26002800.html
>>> ( itt részletezve van pl. a visszatáplált áram (I) és a gerjesztőköri
>>> áram
>>> (i) összege állandó, stb.:)
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
>>> To: elektro-etc at tesla.hu<elektro-etc at tesla.hu>
>>> Date: 2012. február 21. 23:13
>>> Subject: Re: [elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
>>>
>>>
>>>> Lőrincz Gábor wrote:
>>>>
>>>>> 3- a motor generator uzemben, es a termelt kakaot belenyomja azokba a
>>>>> dobozokba amik a kerekek kozott vannak teli bazi nagy elektro
>>>>> magnessal es az odatapasztja a sinhez mint a patex :)
>>>>
>>>>
>>>> Szerintem ez nem lenne jĂł, mert ha blokkolnak a kerekek (elvileg
>>>
>>> lehetséges),
>>>>
>>>> megszűnne a tápforrás.
>>>> Szerintem aksiból nyomják rá a delejt. Lehetne felsővezetékből is,
>>>> de
>>>
>>> az gáz,
>>>>
>>>> mert ha nincs áram, nincs sĂnfĂ©k se.
>>>>
>>>> Nagy energia nem kell hozzá, szóval nem kell nagy akkutelep se.
>>>>
>>>> hjozsi
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list