[elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(

Kovács József kj at faldeko.hu
Wed Feb 22 01:03:49 CET 2012


Ha, én csinálnám két garnitura mágnes lenne közös tengelyen csapágyazva.
Az egyik garniturát vinné magával az abroncs amíg közös az ív nagyjából.
Ettől kényszer forogna belül a cucc...

A másik vele egy tengelyen forgó mágnes garnitúra
pedig, intézné az áram gyártását a tekercsben...

KJ


2012.02.22. 0:20 keltezéssel, charles hoss írta:
> megmagyarazna valaki hogy ez hogyan csatolja ki az energiat ?
> ha megfeszulok sem ertem - pedig ezek alapjan a motor lendkerekebol is
> csinalhatnek generatort ugy hogy nincs is extra mozgo alkatresz ,
> csapagy stb .
> http://www.gizmag.com/magnic-light-contactless-dynamo/21494/
>
> bye
> dexter
>
>
> cst<maguspr at freemail.hu>  írta (2012. február 21. 23:45):
>> majdnem 80évvel ezelőtt már az akkumulátoros sínfék már létezett:
>> 1936-tól az áramvisszanyerés és ennek hasznosítása, szóval ez nem a mai EU
>> irányelv :-)
>> ------------------------------
>> 1934-36 között 35 motorkocsit akkumulátoros sínfékkel szereltek fel
>> (2802-2806, 2830-2859 pályaszámúakra), később valószínűleg a többi kocsit is
>> felszerelték.
>>
>> 1936-ban a 2806-os motorkocsit próbaként Töfflinger-féle áramvisszanyerő
>> (rekuperációs) berendezéssel szerelték fel. A sikeres próbák után a 2500-as
>> sorozaton, a földalatti kocsijain, valamint ....
>> itt van a kapcsolási rajza http://villamosok.hu/nza/toff.gif
>>
>> Az akkumulátor láthatóan jelentős szerephez jut, és fékezéskor komoly
>> terhelés alatt van. A töltését egyszerű módon oldották meg, indításkor az
>> egyik indítóellenállás helyére kapcsolták az akkumulátort. Emiatt ajánlatos
>> volt a negyedik indítófokozaton a kontrollert kitartani, mielőtt az
>> ellenállásmentes soros fokozatba kapcsolt a járművezető.
>>
>> A villamosokon ezzel a rendszerrel kb. 20-22 %-os árammegtakarítást értek
>> el. Ennél is kedvezőbb volt a földalatti vasúton a helyzet, itt közel 36
>> %-os árammegtakarást regisztráltak. Ez annak volt köszönhető, hogy a
>> földalatti vasút kocsijai nem voltak légfékkel felszerelve, a megálláshoz a
>> villamosféket és a kéziféket kellett használni.
>>
>> http://villamosok.hu/nza/26002800.html
>> ( itt részletezve van pl. a visszatáplált áram (I) és a gerjesztőköri áram
>> (i) összege állandó, stb.:)
>>
>> -----Original Message-----
>> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
>> To: elektro-etc at tesla.hu<elektro-etc at tesla.hu>
>> Date: 2012. február 21. 23:13
>> Subject: Re: [elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
>>
>>
>>> Lőrincz Gábor wrote:
>>>
>>>> 3- a motor generator uzemben, es a termelt kakaot belenyomja azokba a
>>>> dobozokba amik a kerekek kozott vannak teli bazi nagy elektro
>>>> magnessal es az odatapasztja a sinhez mint a patex :)
>>>
>>> Szerintem ez nem lenne jĂł, mert ha blokkolnak a kerekek (elvileg
>> lehetséges),
>>> megszűnne a tápforrás.
>>> Szerintem aksiból nyomják rá a delejt. Lehetne felsővezetékből is, de
>> az gáz,
>>> mert ha nincs áram, nincs sínfék se.
>>>
>>> Nagy energia nem kell hozzá, szóval nem kell nagy akkutelep se.
>>>
>>> hjozsi
>>>
>>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list