[elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Feb 22 00:20:39 CET 2012
megmagyarazna valaki hogy ez hogyan csatolja ki az energiat ?
ha megfeszulok sem ertem - pedig ezek alapjan a motor lendkerekebol is
csinalhatnek generatort ugy hogy nincs is extra mozgo alkatresz ,
csapagy stb .
http://www.gizmag.com/magnic-light-contactless-dynamo/21494/
bye
dexter
cst <maguspr at freemail.hu> írta (2012. február 21. 23:45):
> majdnem 80évvel ezelőtt már az akkumulátoros sínfék már létezett:
> 1936-tól az áramvisszanyerés és ennek hasznosítása, szóval ez nem a mai EU
> irányelv :-)
> ------------------------------
> 1934-36 között 35 motorkocsit akkumulátoros sínfékkel szereltek fel
> (2802-2806, 2830-2859 pályaszámúakra), később valószínűleg a többi kocsit is
> felszerelték.
>
> 1936-ban a 2806-os motorkocsit próbaként Töfflinger-féle áramvisszanyerő
> (rekuperációs) berendezéssel szerelték fel. A sikeres próbák után a 2500-as
> sorozaton, a földalatti kocsijain, valamint ....
> itt van a kapcsolási rajza http://villamosok.hu/nza/toff.gif
>
> Az akkumulátor láthatóan jelentős szerephez jut, és fékezéskor komoly
> terhelés alatt van. A töltését egyszerű módon oldották meg, indításkor az
> egyik indítóellenállás helyére kapcsolták az akkumulátort. Emiatt ajánlatos
> volt a negyedik indítófokozaton a kontrollert kitartani, mielőtt az
> ellenállásmentes soros fokozatba kapcsolt a járművezető.
>
> A villamosokon ezzel a rendszerrel kb. 20-22 %-os árammegtakarítást értek
> el. Ennél is kedvezőbb volt a földalatti vasúton a helyzet, itt közel 36
> %-os árammegtakarást regisztráltak. Ez annak volt köszönhető, hogy a
> földalatti vasút kocsijai nem voltak légfékkel felszerelve, a megálláshoz a
> villamosféket és a kéziféket kellett használni.
>
> http://villamosok.hu/nza/26002800.html
> ( itt részletezve van pl. a visszatáplált áram (I) és a gerjesztőköri áram
> (i) összege állandó, stb.:)
>
> -----Original Message-----
> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu <elektro-etc at tesla.hu>
> Date: 2012. február 21. 23:13
> Subject: Re: [elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
>
>
>>Lőrincz Gábor wrote:
>>
>>> 3- a motor generator uzemben, es a termelt kakaot belenyomja azokba a
>>> dobozokba amik a kerekek kozott vannak teli bazi nagy elektro
>>> magnessal es az odatapasztja a sinhez mint a patex :)
>>
>>Szerintem ez nem lenne jĂł, mert ha blokkolnak a kerekek (elvileg
> lehetséges),
>>megszűnne a tápforrás.
>>Szerintem aksiból nyomják rá a delejt. Lehetne felsővezetékből is, de
> az gáz,
>>mert ha nincs áram, nincs sĂnfĂ©k se.
>>
>>Nagy energia nem kell hozzá, szóval nem kell nagy akkutelep se.
>>
>>hjozsi
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list