[elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Feb 22 01:40:11 CET 2012
aha . igy ertem . akkor ezek szerint van mozgo alkatresze . kar .
lehet hogy akkor inkabb valami leptetomotorfelebol kene generatort
faragnom a "gyujtaseloszto" (lol) belsejebe.
meg mindig szeretnem teljesen onallora megcsinalni a pok motorjat . ne
kelljen hozza akku egyaltalan .
bye
dexter
Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. február 22. 1:21):
>
> Erre a meghajtásra gondoltam ...
> http://faldeko.hu/dinamo.jpg
>
> A másik mágneses kerék, a közös tengely
> végén, pedig simán dinamóként működik
> egy tekerccsel
>
> KJ
>
>
> 2012.02.22. 1:10 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> oke , ez vilagos - de itt arrol van szo hogy a rafon nincs semmi -
>> csak vezeto anyagbol kell legyen . nincs fluxus szaggatas , nincs
>> polusvaltas - csak ez az "eddy current" - ami a magnesfek lenyegeben -
>> de a fekezes zarlatot okozo koret megszakitja es toltes szetvalasztast
>> hoz letre ? ennyi az egesz ?
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> Kovács József<kj at faldeko.hu> írta (2012. február 22. 1:03):
>>>
>>> Ha, én csinálnám két garnitura mágnes lenne közös tengelyen csapágyazva.
>>> Az egyik garniturát vinné magával az abroncs amíg közös az ív nagyjából.
>>> Ettől kényszer forogna belül a cucc...
>>>
>>> A másik vele egy tengelyen forgó mágnes garnitúra
>>> pedig, intézné az áram gyártását a tekercsben...
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>> 2012.02.22. 0:20 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>
>>>> megmagyarazna valaki hogy ez hogyan csatolja ki az energiat ?
>>>> ha megfeszulok sem ertem - pedig ezek alapjan a motor lendkerekebol is
>>>> csinalhatnek generatort ugy hogy nincs is extra mozgo alkatresz ,
>>>> csapagy stb .
>>>> http://www.gizmag.com/magnic-light-contactless-dynamo/21494/
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> cst<maguspr at freemail.hu> írta (2012. február 21. 23:45):
>>>>>
>>>>>
>>>>> majdnem 80évvel ezelőtt már az akkumulátoros sínfék már létezett:
>>>>> 1936-tól az áramvisszanyerés és ennek hasznosítása, szóval ez nem a mai
>>>>> EU
>>>>> irányelv :-)
>>>>> ------------------------------
>>>>> 1934-36 között 35 motorkocsit akkumulátoros sínfékkel szereltek fel
>>>>> (2802-2806, 2830-2859 pályaszámúakra), később valószínűleg a többi
>>>>> kocsit
>>>>> is
>>>>> felszerelték.
>>>>>
>>>>> 1936-ban a 2806-os motorkocsit próbaként Töfflinger-féle
>>>>> áramvisszanyerő
>>>>> (rekuperációs) berendezéssel szerelték fel. A sikeres próbák után a
>>>>> 2500-as
>>>>> sorozaton, a földalatti kocsijain, valamint ....
>>>>> itt van a kapcsolási rajza http://villamosok.hu/nza/toff.gif
>>>>>
>>>>> Az akkumulátor láthatóan jelentős szerephez jut, és fékezéskor komoly
>>>>> terhelés alatt van. A töltését egyszerű módon oldották meg, indításkor
>>>>> az
>>>>> egyik indítóellenállás helyére kapcsolták az akkumulátort. Emiatt
>>>>> ajánlatos
>>>>> volt a negyedik indítófokozaton a kontrollert kitartani, mielőtt az
>>>>> ellenállásmentes soros fokozatba kapcsolt a járművezető.
>>>>>
>>>>> A villamosokon ezzel a rendszerrel kb. 20-22 %-os árammegtakarítást
>>>>> értek
>>>>> el. Ennél is kedvezőbb volt a földalatti vasúton a helyzet, itt közel
>>>>> 36
>>>>> %-os árammegtakarást regisztráltak. Ez annak volt köszönhető, hogy a
>>>>> földalatti vasút kocsijai nem voltak légfékkel felszerelve, a
>>>>> megálláshoz
>>>>> a
>>>>> villamosféket és a kéziféket kellett használni.
>>>>>
>>>>> http://villamosok.hu/nza/26002800.html
>>>>> ( itt részletezve van pl. a visszatáplált áram (I) és a gerjesztőköri
>>>>> áram
>>>>> (i) összege állandó, stb.:)
>>>>>
>>>>> -----Original Message-----
>>>>> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu<elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Date: 2012. február 21. 23:13
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Dexter, mond hogy nem igaz .... :(
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Lőrincz Gábor wrote:
>>>>>>
>>>>>>> 3- a motor generator uzemben, es a termelt kakaot belenyomja azokba a
>>>>>>> dobozokba amik a kerekek kozott vannak teli bazi nagy elektro
>>>>>>> magnessal es az odatapasztja a sinhez mint a patex :)
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Szerintem ez nem lenne jĂł, mert ha blokkolnak a kerekek (elvileg
>>>>>
>>>>>
>>>>> lehetséges),
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> megszűnne a tápforrás.
>>>>>> Szerintem aksiból nyomják rá a delejt. Lehetne felsővezetékből
>>>>>> is,
>>>>>> de
>>>>>
>>>>>
>>>>> az gáz,
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> mert ha nincs áram, nincs sĂnfĂ©k se.
>>>>>>
>>>>>> Nagy energia nem kell hozzá, szóval nem kell nagy akkutelep se.
>>>>>>
>>>>>> hjozsi
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list