[elektro-etc] ABS és én

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Dec 5 08:44:41 CET 2012


Sajnos pont az útra hullott levél, frissen esett hó stb. esetén
igenis, nő a fékút. A blokkoló kerék letolná ezeket maga elől és az
aszfalton csúszna, így viszont az ABS nem engedi megállni a kereket,
amitől felgurul a levélre, hórétegre, akármire, és annak a tetején
gurulva sokkal gyengébb lesz a fékhatás.

Best regards,
Andy

2012/12/5 Zsolt <zsoltlevlistalaptop at gmail.com>:
> Nem feltétlen nő a fékút. Meg kellene vizsgálnod a tapadási és a csúszási súrlódási erők alakulását.
>
> Zsolt
>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> On Behalf Of Szlifka Tibor
>> Sent: Tuesday, December 04, 2012 5:11 PM
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: [elektro-etc] ABS és én
>>
>> ...nem fogjuk szeretni egymást. Még nem volt ABS-es kocsim, örültem,
>> hogy hurrá, majd most csökken a fékút. Persze gyári leírásban benne
>> vagyon, hogy csúszós úton nőhet. Na de ennyivel?
>> Körforgalom előtt szép lassan csorogtam, hogy minimum 2x-es féktáv
>> csúszós útra számítva meglegyen. Nyomtam egy szokványos téli (nem erős)
>> féket, a friss hó/kása miatt megcsúszott a gumi, ABS pedig nem engedte
>> blokkolni a gumit, jóformán nulla lassulással estem be a körforgalomba.
>> Ha nem megy ki a kocsi ott, ahol bementem, esélyesen beleszaladok.
>> Normális ez így?? És nem kikapcsolható!
>> Megszoktam, hogy fék, ha nagyon csúszós az út, úgyis besatuzik, csúszik,
>> lassul, télen ez a default. (Igaz, addig nem irányítható, de nem a
>> kanyarban kell fékezni, hanem előtte). Erre az automatika kikapja alólam
>> az egyetlen téli fékhatást, a csúszást. És mit csinálok egy jeges lejtős
>> úton?
>> Gyorsulok?
>> Első blikkre úgy látom bőven lehet lentebb venni a szokásos téli
>> tempómon..
>> --
>> tibi
>



More information about the Elektro-etc mailing list