[elektro-etc] ABS és én

Zsolt zsoltlevlistalaptop at gmail.com
Wed Dec 5 09:05:08 CET 2012


Én nem azt írtam, hogy soha nem nő a fékút. Van, hogy nő, de az nem igaz,
hogy általában, vagy mindig nő. Rendszerint csökken a fékút (szemben a
thread-ben eddig elhangzott állítások többségével), de pl. olyan
helyzetekben ahol a fékezéskor nagy kormányerő keletkezne (Egyik oldali
kerekek jégen, másik oldaliak aszflaton vannak), ott limitálják a
keletkezett kormányerőt a száraz úton haladó kerekek fékerejének
csökkentésével, és ilyenkor bizony nő a fékút. 

Zsolt

> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Xorn
> Sent: Wednesday, December 05, 2012 8:45 AM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] ABS és én
> 
> Sajnos pont az útra hullott levél, frissen esett hó stb. esetén igenis,
> nő a fékút. A blokkoló kerék letolná ezeket maga elől és az aszfalton
> csúszna, így viszont az ABS nem engedi megállni a kereket, amitől
> felgurul a levélre, hórétegre, akármire, és annak a tetején gurulva
> sokkal gyengébb lesz a fékhatás.
> 
> Best regards,
> Andy
> 
> 2012/12/5 Zsolt <zsoltlevlistalaptop at gmail.com>:
> > Nem feltétlen nő a fékút. Meg kellene vizsgálnod a tapadási és a
> csúszási súrlódási erők alakulását.
> >
> > Zsolt
> >
> >> -----Original Message-----
> >> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> >> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> >> On Behalf Of Szlifka Tibor
> >> Sent: Tuesday, December 04, 2012 5:11 PM
> >> To: elektro-etc at tesla.hu
> >> Subject: [elektro-etc] ABS és én
> >>
> >> ...nem fogjuk szeretni egymást. Még nem volt ABS-es kocsim, örültem,
> >> hogy hurrá, majd most csökken a fékút. Persze gyári leírásban benne
> >> vagyon, hogy csúszós úton nőhet. Na de ennyivel?
> >> Körforgalom előtt szép lassan csorogtam, hogy minimum 2x-es féktáv
> >> csúszós útra számítva meglegyen. Nyomtam egy szokványos téli (nem
> >> erős) féket, a friss hó/kása miatt megcsúszott a gumi, ABS pedig nem
> >> engedte blokkolni a gumit, jóformán nulla lassulással estem be a
> körforgalomba.
> >> Ha nem megy ki a kocsi ott, ahol bementem, esélyesen beleszaladok.
> >> Normális ez így?? És nem kikapcsolható!
> >> Megszoktam, hogy fék, ha nagyon csúszós az út, úgyis besatuzik,
> >> csúszik, lassul, télen ez a default. (Igaz, addig nem irányítható, de
> >> nem a kanyarban kell fékezni, hanem előtte). Erre az automatika
> >> kikapja alólam az egyetlen téli fékhatást, a csúszást. És mit
> >> csinálok egy jeges lejtős úton?
> >> Gyorsulok?
> >> Első blikkre úgy látom bőven lehet lentebb venni a szokásos téli
> >> tempómon..
> >> --
> >> tibi
> >



More information about the Elektro-etc mailing list