[elektro-etc] ABS és én
Zsolt
zsoltlevlistalaptop at gmail.com
Wed Dec 5 08:34:44 CET 2012
Nem feltétlen nő a fékút. Meg kellene vizsgálnod a tapadási és a csúszási súrlódási erők alakulását.
Zsolt
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Szlifka Tibor
> Sent: Tuesday, December 04, 2012 5:11 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: [elektro-etc] ABS és én
>
> ...nem fogjuk szeretni egymást. Még nem volt ABS-es kocsim, örültem,
> hogy hurrá, majd most csökken a fékút. Persze gyári leírásban benne
> vagyon, hogy csúszós úton nőhet. Na de ennyivel?
> Körforgalom előtt szép lassan csorogtam, hogy minimum 2x-es féktáv
> csúszós útra számítva meglegyen. Nyomtam egy szokványos téli (nem erős)
> féket, a friss hó/kása miatt megcsúszott a gumi, ABS pedig nem engedte
> blokkolni a gumit, jóformán nulla lassulással estem be a körforgalomba.
> Ha nem megy ki a kocsi ott, ahol bementem, esélyesen beleszaladok.
> Normális ez így?? És nem kikapcsolható!
> Megszoktam, hogy fék, ha nagyon csúszós az út, úgyis besatuzik, csúszik,
> lassul, télen ez a default. (Igaz, addig nem irányítható, de nem a
> kanyarban kell fékezni, hanem előtte). Erre az automatika kikapja alólam
> az egyetlen téli fékhatást, a csúszást. És mit csinálok egy jeges lejtős
> úton?
> Gyorsulok?
> Első blikkre úgy látom bőven lehet lentebb venni a szokásos téli
> tempómon..
> --
> tibi
More information about the Elektro-etc
mailing list