[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Thu Apr 19 15:45:43 CEST 2012
2012.04.19. 13:55 keltezéssel, jhidvegi írta:
> charles hoss wrote:
>
>> a nagyobb futasteljesitmenyu motoroknal a hengerfejben levo
>> szeleprugokat szokas cserelni - a motorokon a kuplung lamellakkal
>> mindig egyutt kell cserelni a nem tulemelegedo kuplungrugok is
>> cseresek - mindig .
>
> Az, hogy szétszedéskor mit szokás cserélni, más tészta. Olcsóbb sokkal
> az alkatrész, mint a motor kiszedése, szétszedése..., szóval a
> munkadíj. Ilyenkor fűt-fát, ha kell, ha nem, célszerű cserélni.
>
Ez valóban jogos lehet néhány ezer üzemóra utáni, más okból szükséges
nagyjavítás esetén, a hjozsi által írtak okán.
De olyat még nem hallottam, hogy pusztán ezért bármit is szétszednének.
Pedig ha ez valós ok lenne, akkor kellene.
Meg azért a szervízekben is van erőteljes bevételnövelő késztetés, és
megetetik a kuncsaftot sok hülyeséggel.
Fogyasztói társadalmat erőltetnek, ha kell, ha nem.
A futómű rúgó kicsit más tészta. Ott ugyanis nem sokat zavar ha egy
kicsit megereszkedik, viszont cserébe könnyebb -> olcsóbb lehet.
Ha netán eltörne, még abból sincs nagy katasztrófa, viszont egy
szeleprúgó törés az már horror következménnyel jár.
Ez méretezés kérdése, ahogy hjozsi is írta. Ráadásul a futómű rugót
sokkal nehezebb pontosan méretezni, mert nem lehet tudni, hogy milyen
utakon milyen módon használják az autót. Itt a dinamikus hatásoknak nagy
a jelentősége. A szeleprúgónál viszont pontosan lehet tudni az
igénybevételt.
István
>
> hjozsi
>
More information about the Elektro-etc
mailing list