[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Thu Apr 19 15:45:43 CEST 2012


2012.04.19. 13:55 keltezéssel, jhidvegi írta:
> charles hoss wrote:
>
>> a nagyobb futasteljesitmenyu motoroknal a hengerfejben levo
>> szeleprugokat szokas cserelni - a motorokon a kuplung lamellakkal
>> mindig egyutt kell cserelni a nem tulemelegedo kuplungrugok is
>> cseresek - mindig .
>
> Az, hogy szétszedéskor mit szokás cserélni, más tészta. Olcsóbb sokkal 
> az alkatrész, mint a motor kiszedése, szétszedése..., szóval a 
> munkadíj. Ilyenkor fűt-fát, ha kell, ha nem, célszerű cserélni.
>

Ez valóban jogos lehet néhány ezer üzemóra utáni, más okból szükséges 
nagyjavítás esetén, a hjozsi által írtak okán.
De olyat még nem hallottam, hogy pusztán ezért bármit is szétszednének. 
Pedig ha ez valós ok lenne, akkor kellene.
Meg azért a szervízekben is van erőteljes bevételnövelő késztetés, és 
megetetik a kuncsaftot sok hülyeséggel.
Fogyasztói társadalmat erőltetnek, ha kell, ha nem.
A futómű rúgó kicsit más tészta. Ott ugyanis nem sokat zavar ha egy 
kicsit megereszkedik, viszont cserébe könnyebb -> olcsóbb lehet.
Ha netán eltörne, még abból sincs nagy katasztrófa, viszont egy 
szeleprúgó törés az már horror következménnyel jár.
Ez méretezés kérdése, ahogy hjozsi is írta. Ráadásul a futómű rugót 
sokkal nehezebb pontosan méretezni, mert nem lehet tudni, hogy milyen 
utakon milyen módon használják az autót. Itt a dinamikus hatásoknak nagy 
a jelentősége. A szeleprúgónál viszont pontosan lehet tudni az 
igénybevételt.

István
>
> hjozsi
>



More information about the Elektro-etc mailing list