[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Apr 19 11:07:50 CEST 2012


Ne feledd, hogy normál vezetési stílus esetén ugyanakkora teljesítményt
veszel ki mindkét motorból és a fogyasztási adat erre vonatkozik, nem a
motorok csúcsteljesítményére. 100km/h mellett egy 100 lovas motor nem azért
nem eszik kétszerannyi üzemanyagot, mint egy 50 lovas, mert jobb a
hatásfoka, hanem azért, mert mindkettőből csak 50 lóerőt veszel ki. Ha
mindkettőből kiveszed a maximális teljesítményét, akkor a 100 lovas is
benyeli a közel kétszeres üzemanyagmennyiséget.

2012. április 19. 10:56 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:

> Ennek a cserének egy értelmét látnám, a fogyasztás csökkentést. Az új
> motor nyomatékát erősen korlátozni kellene
> a hajtáslánc védelme érdekében. Így a fogyasztás valószínűleg jelentősen
> csökkenne, normál vezetési stílus esetén, mivel
> a Suzuki motor adata szerint a polákéhoz hasonló a fogyasztása dupla
> teljesítmény mellett.
>
>
> István
>
>
> 2012.04.19. 9:14 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>  Ez egy meredek kijelentes. Ha a kethengeres mocit harom vagy
>> negyhengeresre
>> cserelem , akkor a ket 325ccm-es robbanast negy 250ccm-esre cserelem -
>> mikozben a fotengely sulya is masfel- ketszeresere no . Belathato hogy a
>> nyomatek no - de a luktetes es a csucsertek lehet lenyegesen alacsonyabb
>> is
>> .
>> Hasrauteses alapon lesz a meretezes ugy latom.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2012.04.19. 1:54, "hobilobi at gmail.com"<hobilobi@**gmail.com<hobilobi at gmail.com>>
>>  ezt írta:
>>
>>  2012.04.18. 12:07 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>>  kicsit tanacstalan vagyok .
>>>> van ugye a polak , aminek nem kulonosebben jo a motorja es a valtoja
>>>> is hasonlo .
>>>> kicsit kezdek a tuningja vegere jarni .
>>>> a gond az hogy ha beletennek egy hatekonyabb mukodesu motort (pl egy
>>>> kei car-et vagy egy ezres suzuki haromhengerest) akkor a valto birja -
>>>> vagy sem .
>>>> nyilvan nem az atmeno teljesitmeny szamit - hanem a nyomatek es abbol
>>>> is csak a nyomatek luktetese , a csucsai - de nem tudok ilyen nyomatek
>>>> adatokat a modellhez - ugyanis a nyomatekot valami intergalt formaban
>>>> adjak meg - tehat a polak nyomateka azonos 5000-es fordulaton akkor is
>>>> ha nincs lendkereke - ugyanigy egy negyhengeres motor nyomateka azonos
>>>> lehet papiron - de a nyomatekcsucsok - amik erzesem szerint a valto
>>>> meghibasodasahoz vezetnek - lenyegesen alacsonyabbak lennenek - szoval
>>>> mit lehet ilyenkor tenni ? valami leporgesbol szamolt thetat kene
>>>> vennem es mondjuk a lendkerek fogfreki hullamzasabol szamolni ?
>>>>
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>  Ha a másik motor névleges nyomatéka hasonló, akkor annak lüktetése is
>>>>
>>> nagyjából hasonló lesz.
>>> A lüktetés nagy részét a lendkerék és a kuplungtárcsába épített rúgók
>>> elnyelik, így a váltóba már nem jut annyi
>>> amitől az tönkre menne.
>>>
>>> István
>>>
>>>
>>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list