[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Thu Apr 19 10:56:06 CEST 2012


Most utánanéztem a motorok adatainak. Az 1000ccm-es Suzuki motor 
nyomatéka a duplája a polákmotor nyomatékának.
Ezt nem nevezném "hasonlónak", így nem ugyanarról beszélünk. A lüktetés 
pedig nem törvényszerűen _sokkal_ alacsonyabb, ugyanis ebben az esetben 
kisebb tehetetlenségű lendkereket (vagy egyéb ezt a célt is szolgáló 
tömeget) szokás alkalmazni.
Viszont így már egyértelmű, hogy a polák váltója, és a hajtáslánc 
kétszeres terhelést kapna.
Nem hiszem, hogy ezt tartósan elbírja. Sőt, egy sportos induláskor akár 
fogaskerék fogtörést sem tartok kizártnak, vagy a hajtáslánc más tagjának
rövid időn belüli halálát.
Ennek a cserének egy értelmét látnám, a fogyasztás csökkentést. Az új 
motor nyomatékát erősen korlátozni kellene
a hajtáslánc védelme érdekében. Így a fogyasztás valószínűleg jelentősen 
csökkenne, normál vezetési stílus esetén, mivel
a Suzuki motor adata szerint a polákéhoz hasonló a fogyasztása dupla 
teljesítmény mellett.


István


2012.04.19. 9:14 keltezéssel, charles hoss írta:
> Ez egy meredek kijelentes. Ha a kethengeres mocit harom vagy negyhengeresre
> cserelem , akkor a ket 325ccm-es robbanast negy 250ccm-esre cserelem -
> mikozben a fotengely sulya is masfel- ketszeresere no . Belathato hogy a
> nyomatek no - de a luktetes es a csucsertek lehet lenyegesen alacsonyabb is
> .
> Hasrauteses alapon lesz a meretezes ugy latom.
>
> Bye
> Dexter
> 2012.04.19. 1:54, "hobilobi at gmail.com"<hobilobi at gmail.com>  ezt írta:
>
>> 2012.04.18. 12:07 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> kicsit tanacstalan vagyok .
>>> van ugye a polak , aminek nem kulonosebben jo a motorja es a valtoja
>>> is hasonlo .
>>> kicsit kezdek a tuningja vegere jarni .
>>> a gond az hogy ha beletennek egy hatekonyabb mukodesu motort (pl egy
>>> kei car-et vagy egy ezres suzuki haromhengerest) akkor a valto birja -
>>> vagy sem .
>>> nyilvan nem az atmeno teljesitmeny szamit - hanem a nyomatek es abbol
>>> is csak a nyomatek luktetese , a csucsai - de nem tudok ilyen nyomatek
>>> adatokat a modellhez - ugyanis a nyomatekot valami intergalt formaban
>>> adjak meg - tehat a polak nyomateka azonos 5000-es fordulaton akkor is
>>> ha nincs lendkereke - ugyanigy egy negyhengeres motor nyomateka azonos
>>> lehet papiron - de a nyomatekcsucsok - amik erzesem szerint a valto
>>> meghibasodasahoz vezetnek - lenyegesen alacsonyabbak lennenek - szoval
>>> mit lehet ilyenkor tenni ? valami leporgesbol szamolt thetat kene
>>> vennem es mondjuk a lendkerek fogfreki hullamzasabol szamolni ?
>>>
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>   Ha a másik motor névleges nyomatéka hasonló, akkor annak lüktetése is
>> nagyjából hasonló lesz.
>> A lüktetés nagy részét a lendkerék és a kuplungtárcsába épített rúgók
>> elnyelik, így a váltóba már nem jut annyi
>> amitől az tönkre menne.
>>
>> István
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list