[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 19 09:14:15 CEST 2012
Ez egy meredek kijelentes. Ha a kethengeres mocit harom vagy negyhengeresre
cserelem , akkor a ket 325ccm-es robbanast negy 250ccm-esre cserelem -
mikozben a fotengely sulya is masfel- ketszeresere no . Belathato hogy a
nyomatek no - de a luktetes es a csucsertek lehet lenyegesen alacsonyabb is
.
Hasrauteses alapon lesz a meretezes ugy latom.
Bye
Dexter
2012.04.19. 1:54, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com> ezt írta:
> 2012.04.18. 12:07 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> kicsit tanacstalan vagyok .
>> van ugye a polak , aminek nem kulonosebben jo a motorja es a valtoja
>> is hasonlo .
>> kicsit kezdek a tuningja vegere jarni .
>> a gond az hogy ha beletennek egy hatekonyabb mukodesu motort (pl egy
>> kei car-et vagy egy ezres suzuki haromhengerest) akkor a valto birja -
>> vagy sem .
>> nyilvan nem az atmeno teljesitmeny szamit - hanem a nyomatek es abbol
>> is csak a nyomatek luktetese , a csucsai - de nem tudok ilyen nyomatek
>> adatokat a modellhez - ugyanis a nyomatekot valami intergalt formaban
>> adjak meg - tehat a polak nyomateka azonos 5000-es fordulaton akkor is
>> ha nincs lendkereke - ugyanigy egy negyhengeres motor nyomateka azonos
>> lehet papiron - de a nyomatekcsucsok - amik erzesem szerint a valto
>> meghibasodasahoz vezetnek - lenyegesen alacsonyabbak lennenek - szoval
>> mit lehet ilyenkor tenni ? valami leporgesbol szamolt thetat kene
>> vennem es mondjuk a lendkerek fogfreki hullamzasabol szamolni ?
>>
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> Ha a másik motor névleges nyomatéka hasonló, akkor annak lüktetése is
> nagyjából hasonló lesz.
> A lüktetés nagy részét a lendkerék és a kuplungtárcsába épített rúgók
> elnyelik, így a váltóba már nem jut annyi
> amitől az tönkre menne.
>
> István
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list