[elektro-etc] nyomatek meres robbanomotoron
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Thu Apr 19 15:46:02 CEST 2012
Igazad is van, meg nem is.
A polák motorja legalább 40 éves konstrukció, mig a Suzukié jóval
fiatalabb.
A polák 600kg, a Suzuki (1000ccm) 750 kg.
Azonos városi vezetési stílus esetén (ahol a gyorsítások energia igénye
van túlsúlyban) tehát a Suzukiból 25%-al több energiát kell kivenni.
Ennek ellenére a gyári fogyasztási adata jobb a polákénál(azért
kíváncsi lennék a valóságosra is :-D )
Viszont egy erősebb motorú kocsival valószínűleg nem olyan csiga
tempóban fogsz gyorsulni, mint a gyengével.
Az azonos sebességhez szükséges teljesítmény igény is erősen eltér a két
kocsitípus esetében.
Ezek mind befolyásolják a fogyasztást. Nehéz előre felmérni, hogy
mekkora lesz a csökkenés az új motorral..
A Suzuki végsebessége jóval nagyobb mint a poláké, tehát az országúti
fogyasztásuk biztosan nem azonos teljesítményre vonatkozik.
A Suzuki fogyasztása pedig így is jobb a gyári adat szerint.
A polák 7.5-es, a Suzuki pedig 9-10 körüli sűrítési viszonnyal
rendelkezik. Ez pedig jobb hatásfokot jelent.
Természetesen biztosan nem fog felére csökkenni a fogyasztás egy Suzuki
motor beszerelése után,
de az is biztos, hogy kevesebb lesz, mit az eredeti motorral.
A motorok tömegére nem találtam adatot, így nem tudom hogy az ront vagy
még javít a helyzeten.
István
2012.04.19. 11:07 keltezéssel, potyo írta:
> Ne feledd, hogy normál vezetési stílus esetén ugyanakkora teljesítményt
> veszel ki mindkét motorból és a fogyasztási adat erre vonatkozik, nem a
> motorok csúcsteljesítményére. 100km/h mellett egy 100 lovas motor nem azért
> nem eszik kétszerannyi üzemanyagot, mint egy 50 lovas, mert jobb a
> hatásfoka, hanem azért, mert mindkettőből csak 50 lóerőt veszel ki. Ha
> mindkettőből kiveszed a maximális teljesítményét, akkor a 100 lovas is
> benyeli a közel kétszeres üzemanyagmennyiséget.
>
> 2012. április 19. 10:56 hobilobi at gmail.com írta,<hobilobi at gmail.com>:
>
>> Ennek a cserének egy értelmét látnám, a fogyasztás csökkentést. Az új
>> motor nyomatékát erősen korlátozni kellene
>> a hajtáslánc védelme érdekében. Így a fogyasztás valószínűleg jelentősen
>> csökkenne, normál vezetési stílus esetén, mivel
>> a Suzuki motor adata szerint a polákéhoz hasonló a fogyasztása dupla
>> teljesítmény mellett.
>>
>>
>> István
>>
>>
>> 2012.04.19. 9:14 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>> Ez egy meredek kijelentes. Ha a kethengeres mocit harom vagy
>>> negyhengeresre
>>> cserelem , akkor a ket 325ccm-es robbanast negy 250ccm-esre cserelem -
>>> mikozben a fotengely sulya is masfel- ketszeresere no . Belathato hogy a
>>> nyomatek no - de a luktetes es a csucsertek lehet lenyegesen alacsonyabb
>>> is
>>> .
>>> Hasrauteses alapon lesz a meretezes ugy latom.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> 2012.04.19. 1:54, "hobilobi at gmail.com"<hobilobi@**gmail.com<hobilobi at gmail.com>>
>>> ezt írta:
>>>
>>> 2012.04.18. 12:07 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>> kicsit tanacstalan vagyok .
>>>>> van ugye a polak , aminek nem kulonosebben jo a motorja es a valtoja
>>>>> is hasonlo .
>>>>> kicsit kezdek a tuningja vegere jarni .
>>>>> a gond az hogy ha beletennek egy hatekonyabb mukodesu motort (pl egy
>>>>> kei car-et vagy egy ezres suzuki haromhengerest) akkor a valto birja -
>>>>> vagy sem .
>>>>> nyilvan nem az atmeno teljesitmeny szamit - hanem a nyomatek es abbol
>>>>> is csak a nyomatek luktetese , a csucsai - de nem tudok ilyen nyomatek
>>>>> adatokat a modellhez - ugyanis a nyomatekot valami intergalt formaban
>>>>> adjak meg - tehat a polak nyomateka azonos 5000-es fordulaton akkor is
>>>>> ha nincs lendkereke - ugyanigy egy negyhengeres motor nyomateka azonos
>>>>> lehet papiron - de a nyomatekcsucsok - amik erzesem szerint a valto
>>>>> meghibasodasahoz vezetnek - lenyegesen alacsonyabbak lennenek - szoval
>>>>> mit lehet ilyenkor tenni ? valami leporgesbol szamolt thetat kene
>>>>> vennem es mondjuk a lendkerek fogfreki hullamzasabol szamolni ?
>>>>>
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ha a másik motor névleges nyomatéka hasonló, akkor annak lüktetése is
>>>>>
>>>> nagyjából hasonló lesz.
>>>> A lüktetés nagy részét a lendkerék és a kuplungtárcsába épített rúgók
>>>> elnyelik, így a váltóba már nem jut annyi
>>>> amitől az tönkre menne.
>>>>
>>>> István
>>>>
>>>>
>>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list