[elektro-etc] Mai napi okossag
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sun Apr 15 09:33:43 CEST 2012
Na vargyaaa maaa!
Ezeket a motorvonatokat azt hiszem, Ausztriabol vette meg a MAV.
Ezek nalunk is kulonbozo hosszakban mukodnek!
A forgalomtol, idoszaktol fuggoen van ugy, hogy csak egy kocsi megy,
ilyenkor ki is van irva mindenutt az allomasokon, a fenyujsagokon, hogy
"Kurzzug" (rovid szerelveny), sot az allomasokon be is van jelolve kis
tablakon, hogy ha Kurzzug jon, akkor mettol meddig "tart" a vonat,
amikor megall. Ugyanigy mukodik a metro is Becsben.
Karoly
> ha a mav uj motorvonataira gondolsz, akkor az a helyzet ennel sokkal szomorubb.
>
> ezeket a rovid motorvonatokat mindenutt arra hasznaljak, hogy jo suru lehessen a kovetes csucsban, es csucson kivul is viszonylag. a mav megvette, es rajott hogy menetrendileg meg iranyitasilag keptelen ilyen suru menetrendet mukodtetni. ezert osszecsavarozzak oket kettesevel, neha allitolag harmasaval is, es ugy jaratjak. megsporoljak a sofor fizujat, minten mas uzemeltetesi koltseg pont annyi, mintha kulon mennenek.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Sunday, 15 April 2012, 9:02
> Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
>
> gyapo wrote:
>
>>> ha csucson kivul akarok utazni, akkor varjak akar masfel orat a
>>> kovetkezore, ha meg csucsban, akkor oruljek mert jar tizpercenkent?
>>> kvazi megvarom a csucsot?
>>
>> Igen, ha csúcson kívül akarsz, akkor várj. A többség érdeke magasabb
>> rendű, mint a te egyéni érdeked. Ha csúcsban utazol, akkor meg örülj,
>> hogy nem kell állva a peronon a cigifüstben fulladoznod pár órát.
>
> Az utóbbi gond megoldva.
> Az előbbit nem értetted meg. Nem az a baj, hogy hű meg há, várnom kell, hanem ha várnom kell, és van más lehetőségem, pl nem hagyom, hogy kicsesszenek velem, megyek autóval, szarok rá, hogy van - jó ritkán - vonat.
>
> Nézem ezeket a piros vonatokat. Látom, hogy egészen rövid, és egészen hosszú szerelvények is összerakhatók belőle. Szóval asszem ezt a módit már alkalmazzák, hogy a járat méretét a forgalomhoz igazítják.
>
> Sajnos hosszú vagy rövid járat, a sín ugyanaz, az infrastruktúra is, meg ugyanannyi mozdonyvezető is van. Csak az energiaköltség kisebb, meg hát kevesebb kocsit kell üzemben tartani. (Na jó, ez utóbbi az infrastruktúrában is látszik.)
>
> hjozsi
>
More information about the Elektro-etc
mailing list