[elektro-etc] Mai napi okossag

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Apr 15 09:36:45 CEST 2012


Amit irtam, ezekre a vonatokra vonatkozik:

http://static3.kleinezeitung.at/system/galleries_520x335/upload/0/6/2/2060850/oebb_726apa030709.jpg

Karoly


> Na vargyaaa maaa!
> Ezeket a motorvonatokat azt hiszem, Ausztriabol vette meg a MAV.
>
> Ezek nalunk is kulonbozo hosszakban mukodnek!
>
> A forgalomtol, idoszaktol fuggoen van ugy, hogy csak egy kocsi megy,
> ilyenkor ki is van irva mindenutt az allomasokon, a fenyujsagokon, hogy
> "Kurzzug" (rovid szerelveny), sot az allomasokon be is van jelolve kis
> tablakon, hogy ha Kurzzug jon, akkor mettol meddig "tart" a vonat,
> amikor megall. Ugyanigy mukodik a metro is Becsben.
>
> Karoly
>
>
>> ha a mav uj motorvonataira gondolsz, akkor az a helyzet ennel sokkal
>> szomorubb.
>>
>> ezeket a rovid motorvonatokat mindenutt arra hasznaljak, hogy jo suru
>> lehessen a kovetes csucsban, es csucson kivul is viszonylag. a mav
>> megvette, es rajott hogy menetrendileg meg iranyitasilag keptelen
>> ilyen suru menetrendet mukodtetni. ezert osszecsavarozzak oket
>> kettesevel, neha allitolag harmasaval is, es ugy jaratjak.
>> megsporoljak a sofor fizujat, minten mas uzemeltetesi koltseg pont
>> annyi, mintha kulon mennenek.
>>
>> vajk
>>
>>
>> ________________________________
>> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Sunday, 15 April 2012, 9:02
>> Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
>>
>> gyapo wrote:
>>
>>>> ha csucson kivul akarok utazni, akkor varjak akar masfel orat a
>>>> kovetkezore, ha meg csucsban, akkor oruljek mert jar tizpercenkent?
>>>> kvazi megvarom a csucsot?
>>>
>>> Igen, ha csúcson kívül akarsz, akkor várj. A többség érdeke magasabb
>>> rendű, mint a te egyéni érdeked. Ha csúcsban utazol, akkor meg örülj,
>>> hogy nem kell állva a peronon a cigifüstben fulladoznod pár órát.
>>
>> Az utóbbi gond megoldva.
>> Az előbbit nem értetted meg. Nem az a baj, hogy hű meg há, várnom
>> kell, hanem ha várnom kell, és van más lehetőségem, pl nem hagyom,
>> hogy kicsesszenek velem, megyek autóval, szarok rá, hogy van - jó
>> ritkán - vonat.
>>
>> Nézem ezeket a piros vonatokat. Látom, hogy egészen rövid, és egészen
>> hosszú szerelvények is összerakhatók belőle. Szóval asszem ezt a módit
>> már alkalmazzák, hogy a járat méretét a forgalomhoz igazítják.
>>
>> Sajnos hosszú vagy rövid járat, a sín ugyanaz, az infrastruktúra is,
>> meg ugyanannyi mozdonyvezető is van. Csak az energiaköltség kisebb,
>> meg hát kevesebb kocsit kell üzemben tartani. (Na jó, ez utóbbi az
>> infrastruktúrában is látszik.)
>>
>> hjozsi
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list