[elektro-etc] Mai napi okossag
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Apr 15 09:19:37 CEST 2012
vajk fekete wrote:
> ha a mav uj motorvonataira gondolsz, akkor az a helyzet ennel sokkal
> szomorubb.
>
> ezeket a rovid motorvonatokat mindenutt arra hasznaljak, hogy jo suru
> lehessen a kovetes csucsban, es csucson kivul is viszonylag. a mav
> megvette, es rajott hogy menetrendileg meg iranyitasilag keptelen
> ilyen suru menetrendet mukodtetni. ezert osszecsavarozzak oket
> kettesevel, neha allitolag harmasaval is, es ugy jaratjak.
> megsporoljak a sofor fizujat, minten mas uzemeltetesi koltseg pont
> annyi, mintha kulon mennenek.
Biztos nem ilyen egyszerű. Látok rövid szerelvényeket is, meg jó hosszúakat is.
Ha ez lenne, amit írsz, csak hosszúakat látnék.
Az persze világos, hogy túl sűrű menetrend nem lehet, mert nincs is hozzá utas.
Ehhez az a koncepció kellene, ami persze pénzbe kerül elsőre, hogy az utasokat
oda kellene tudni csábítani. Tehát a kapcsolódó infrastruktúrák, pl az
állomáskonál létesített parkolók, aztán a célállomáson (ezesetben a fővárosban)
olyan tömegközlekedés, hogy az autóval közlekedő szívesen válassza azt.
Nekem gyanús, hogy sok ember nem szívesen választja, aki amúgy elbírja anyagilag
az autót. A benzin árának az emelkedésével romlik a szitu, mert bár a
szegényebbek rákapnak a tömegközlekedésre, de aki még mindig bírja, az jobban
jár. Ma már bármikor át lehet menni épeszű idő alatt a városon, pl budafok-M3 a
lánchídon, andrásin... nemigen van dugó. Pár éve sokszor a tök körbemenős módit
választottam az M0-án, mert megérte, főleg, amióta az M31 is meglett. Most már
eszembe se jut, csúcsforgalomban is át lehet repülni a városon.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list