[elektro-etc] Mai napi okossag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Apr 15 09:19:37 CEST 2012


vajk fekete wrote:
> ha a mav uj motorvonataira gondolsz, akkor az a helyzet ennel sokkal
> szomorubb.
>
> ezeket a rovid motorvonatokat mindenutt arra hasznaljak, hogy jo suru
> lehessen a kovetes csucsban, es csucson kivul is viszonylag. a mav
> megvette, es rajott hogy menetrendileg meg iranyitasilag keptelen
> ilyen suru menetrendet mukodtetni. ezert osszecsavarozzak oket
> kettesevel, neha allitolag harmasaval is, es ugy jaratjak.
> megsporoljak a sofor fizujat, minten mas uzemeltetesi koltseg pont
> annyi, mintha kulon mennenek.

Biztos nem ilyen egyszerű. Látok rövid szerelvényeket is, meg jó hosszúakat is.
Ha ez lenne, amit írsz, csak hosszúakat látnék.

Az persze világos, hogy túl sűrű menetrend nem lehet, mert nincs is hozzá utas. 
Ehhez az a koncepció kellene, ami persze pénzbe kerül elsőre, hogy az utasokat 
oda kellene tudni csábítani. Tehát a kapcsolódó infrastruktúrák, pl az 
állomáskonál létesített parkolók, aztán a célállomáson (ezesetben a fővárosban) 
olyan tömegközlekedés, hogy az autóval közlekedő szívesen válassza azt.

Nekem gyanús, hogy sok ember nem szívesen választja, aki amúgy elbírja anyagilag 
az autót. A benzin árának az emelkedésével romlik a szitu, mert bár a 
szegényebbek rákapnak a tömegközlekedésre, de aki még mindig bírja, az jobban 
jár. Ma már bármikor át lehet menni épeszű idő alatt a városon, pl budafok-M3 a 
lánchídon, andrásin... nemigen van dugó. Pár éve sokszor a tök körbemenős módit 
választottam az M0-án, mert megérte, főleg, amióta az M31 is meglett. Most már 
eszembe se jut, csúcsforgalomban is át lehet repülni a városon.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list