[elektro-etc] Mai napi okossag

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Sun Apr 15 09:10:03 CEST 2012


ha  a mav uj motorvonataira gondolsz, akkor az a helyzet ennel sokkal szomorubb.

ezeket a rovid motorvonatokat mindenutt arra hasznaljak, hogy jo suru lehessen a kovetes csucsban, es csucson kivul is viszonylag. a mav megvette, es rajott hogy menetrendileg meg iranyitasilag keptelen ilyen suru menetrendet mukodtetni. ezert osszecsavarozzak oket kettesevel, neha allitolag harmasaval is, es ugy jaratjak. megsporoljak a sofor fizujat, minten mas uzemeltetesi koltseg pont annyi, mintha kulon mennenek.

vajk


________________________________
 From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu 
Sent: Sunday, 15 April 2012, 9:02
Subject: Re: [elektro-etc] Mai napi okossag
 
gyapo wrote:

>> ha csucson kivul akarok utazni, akkor varjak akar masfel orat a
>> kovetkezore, ha meg csucsban, akkor oruljek mert jar tizpercenkent?
>> kvazi megvarom a csucsot?
> 
> Igen, ha csúcson kívül akarsz, akkor várj. A többség érdeke magasabb
> rendű, mint a te egyéni érdeked. Ha csúcsban utazol, akkor meg örülj,
> hogy nem kell állva a peronon a cigifüstben fulladoznod pár órát.

Az utóbbi gond megoldva.
Az előbbit nem értetted meg. Nem az a baj, hogy hű meg há, várnom kell, hanem ha várnom kell, és van más lehetőségem, pl nem hagyom, hogy kicsesszenek velem, megyek autóval, szarok rá, hogy van - jó ritkán - vonat.

Nézem ezeket a piros vonatokat. Látom, hogy egészen rövid, és egészen hosszú szerelvények is összerakhatók belőle. Szóval asszem ezt a módit már alkalmazzák, hogy a járat méretét a forgalomhoz igazítják.

Sajnos hosszú vagy rövid járat, a sín ugyanaz, az infrastruktúra is, meg ugyanannyi mozdonyvezető is van. Csak az energiaköltség kisebb, meg hát kevesebb kocsit kell üzemben tartani. (Na jó, ez utóbbi az infrastruktúrában is látszik.)

hjozsi 


More information about the Elektro-etc mailing list