[elektro-etc] nem VW TDI de autos tema
Szali Sandor
szali.sandor at gmail.com
Sat Oct 8 11:13:50 CEST 2011
jhidvegi wrote:
> Legföljebb valami lokális minimumot tudok elképzelni. Úgy értem, hogy
> létezhet egy sebesség, ami alatt is, felett is kevéssel megno a
> beveheto kanyar görbülete.
ez is meglepo lenne
> Viszont a leszorítóero egy részét adja csak a szárny,
> a súlyból származó nem változik. Így nézve valszeg hülyeség,
> mindenképpen az oldalirányú ero no jobban a sebességgel. Ha még azt
> is belevesszük, hogy a szárnyakra ható ero létrehozásához hajtóero is
> kell, ami ugye a kerekeknél csökkenti az oldalirányban igénybeveheto
> maxot (surlódási kúp), a helyzet rosszabb.
igen, ezek az alapveto osszefuggesek, Te hamarabb kifejted.
csodalkozom, hogy konkret szamitast nem lattunk :)
> Persze lehet lendületbol,
> tehát hajtó- és fékezoero nélkül is belerongyolni a kanyarba.
> Keréksurlódásilag ez a legjobb, de a járgány ekkor erosen lassul.
lehet hogy most Suzukaban a 130R kanyart pillanatnyi gazelvetellel
kozepgazzal veszik be,
[a jobb autok az idomeron nyitott hatso szarnnyal].
Majd ha mutatnak olyan dashboardot amin latszik a gazpedal es fekpedal allas
akkor lehet latni.
biztos sok olyan kanyar van ami hajtas nelkul optimalis [felgazzal]
More information about the Elektro-etc
mailing list