[elektro-etc] nem VW TDI de autos tema

potyo potyo.ada at gmail.com
Sat Oct 8 17:08:33 CEST 2011


2011. október 8. 11:00 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> Szali Sandor wrote:
>
>  Tehat a legellenallas, leszoritoero meg a gumira hato oldalerok nem
>> allhatnak olyan viszonyban, hogy kialakuljon egy min. hatarsebesseg
>> ami ALATT elszall az auto. [?]
>>
>
> Legföljebb valami lokális minimumot tudok elképzelni. Úgy értem, hogy
> létezhet egy sebesség, ami alatt is, felett is kevéssel megno a beveheto
> kanyar görbülete.
>
> De az egész tartományra biztos nem igaz, különben a pilóták egyáltalán nem
> lassítanának le a kanyarok elott.
>
> Tudtommal a légellenállás, így a szárnyakra ható ero is kb a sebesség
> négyzetével arányos. A centrifugális ero detto. Az utóbbi pontos, az elobbi
> lehet, hogy csak kb összefüggés, lehet, hogy erosebb az arány a
> négyzetesnél. Viszont a leszorítóero egy részét adja csak a szárny, a
> súlyból származó nem változik. Így nézve valszeg hülyeség, mindenképpen az
> oldalirányú ero no jobban a sebességgel. Ha még azt is belevesszük, hogy a
> szárnyakra ható ero létrehozásához hajtóero is kell, ami ugye a kerekeknél
> csökkenti az oldalirányban igénybeveheto maxot (surlódási kúp), a helyzet
> rosszabb. Persze lehet lendületbol, tehát hajtó- és fékezoero nélkül is
> belerongyolni a kanyarba. Keréksurlódásilag ez a legjobb, de a járgány ekkor
> erosen lassul.
>
>
http://en.wikipedia.org/wiki/Downforce Eszerint a leszorítóerő is a sebesség
négyzetével arányos.­


More information about the Elektro-etc mailing list