[elektro-etc] nem VW TDI de autos tema

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Oct 8 11:00:55 CEST 2011


Szali Sandor wrote:

> Tehat a legellenallas, leszoritoero meg a gumira hato oldalerok nem
> allhatnak olyan viszonyban, hogy kialakuljon egy min. hatarsebesseg
> ami ALATT elszall az auto. [?]

Legföljebb valami lokális minimumot tudok elképzelni. Úgy értem, hogy létezhet 
egy sebesség, ami alatt is, felett is kevéssel megno a beveheto kanyar 
görbülete.

De az egész tartományra biztos nem igaz, különben a pilóták egyáltalán nem 
lassítanának le a kanyarok elott.

Tudtommal a légellenállás, így a szárnyakra ható ero is kb a sebesség 
négyzetével arányos. A centrifugális ero detto. Az utóbbi pontos, az elobbi 
lehet, hogy csak kb összefüggés, lehet, hogy erosebb az arány a négyzetesnél. 
Viszont a leszorítóero egy részét adja csak a szárny, a súlyból származó nem 
változik. Így nézve valszeg hülyeség, mindenképpen az oldalirányú ero no jobban 
a sebességgel. Ha még azt is belevesszük, hogy a szárnyakra ható ero 
létrehozásához hajtóero is kell, ami ugye a kerekeknél csökkenti az 
oldalirányban igénybeveheto maxot (surlódási kúp), a helyzet rosszabb. Persze 
lehet lendületbol, tehát hajtó- és fékezoero nélkül is belerongyolni a kanyarba. 
Keréksurlódásilag ez a legjobb, de a járgány ekkor erosen lassul.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list