[elektro-etc] VW TDI
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Oct 6 19:41:27 CEST 2011
Jaja, sot. Alfanal vannak jobb kocsik is minosegi szempontbol. (vezetesi elmenyre ritkan :)
Nekem olaszoknal nagyon elesen megvan a hatar melyik volt meg auto, es melyik marketing termek. 2000 utan nemsokkal volt a valtas. Szomoru, de ez van. Premium kocsik viszont meg mindig elegge rendben vannak. Nem sporolnak a futomun anyagokon fekeken motoron stb. De azt hasznaltan csak fanatizmussal lehet fenntartani. Aki szeret butykolni annak viszont remek valasztas, mert olcsok elegge pont ezen okbol.
Arnold
Sent from Iphone
On 2011.10.06., at 18:48, Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> wrote:
> Arnold!
>
> Azert ez nem csak az Alfanal van igy. Szakemberektol hallottam, hogy ugy kb. az ezredforduloig (plusz-minusz par ev) "szulettek" me'g jo autok.
> Azota az autogyartasban (is!) elsodleges lett a markecing, a mernokok meg izzadjanak csak vert. :(((
>
> Karoly
>
>
>> A 95-ös VF által ismeretlenül agyonköpködött benzines Alfában köszöni
>> remekül megy az EGR 15 év után is... kezd az lenni az erős gyanum, hogy
>> 2011-ben pár apró módosítással is simán megállná a helyét új autóként
>> is....
>>
>>
>> Kicsit néha elcsodálkozom mennyire merőleges irányban fejlődött az
>> autóipar az elmult evekben.
>> Mondjuk a premium kategoriaban vannak okos ugyes ujitasok. De az egy más
>> világ erősen. Ott időtállóbb autók születnek még ma is...
>>
>> De hogy egy 15 eves atlag auto (motorjat tekintve mindenkepp) siman
>> hozza amit egy mai tucat... sőt olykor többet is. Azért az felvet 1-2
>> kerdest.
>>
>>
>> A.
>> On 2011.10.05. 11:43, Xorn wrote:
>>> Azt nem tudom, hogy miert kell, de pl. TDCi Mondeoknal szokas
>>> ledugozni. Ennek a praktikus oka az, hogy nem hordja tele kosszal es
>>> korommal a szivocsonkot, ami hosszu tavon elegge durvan tud kinezni,
>>> illetve nem megy tonkre ugyanettol a kosztol az EGR szelep maga, amit
>>> 70 rugo kicserelni. Raadasul az osszes zoldkartyas emisszios
>>> kovetelmenyt meg igy is nevetve teljesiti az auto, ha amugy rendesen
>>> karbantartjak.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2011/10/4 Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>:
>>>> izé, nem azért kell EGR hogy az égési hőmérséklet csökkenjen és ne
>>>> oxidálódjon a nitrogén?
>>>>
>>>>
>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>> bocs , a terfogati munka effektive no az egr nelkulihez kepest , de
>>>>> csak az a resze ami visszajon , a gyorsabb eges miatt az eges okozta
>>>>> terfogatnovekedes aranya csokken - a hatasfok no .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>> ugyanannal a gazallasnal mondjuk bemegy egy egr-es es egy egr nelkuli
>>>>>> motorba 1deci keverek .
>>>>>> az egr nelkulinel a hatasfok alacsony , mert alacsony a suritesi
>>>>>> vegnyomas , hideg a keverek , lassu az eges , nagy az elogyujtas - ha
>>>>>> a hatasfok alacsony , akkor a kijovo teljesitmeny es a fordulattal
>>>>>> leosztva a nyomatek is alacsony lesz . a keverek egy jelentos resze
>>>>>> csak arra valo hogy bevilgaitsa a hengert .
>>>>>> az egr-esnel a deci keverek melle mondjuk bekerul egy jokora adag
>>>>>> inert gaz , mondjuk kipufogogaz , ami meleg , a suritesi vegnyomas
>>>>>> nagyobb a nagyobb anyagmennyiseg miatt , az egester hofoka emiatt meg
>>>>>> magasabb , az elogyujtas lehet alacsonyabb , igy az eges sokkal
>>>>>> kozelebb zajlik a felso holtponthoz , a terfogati munka alacsonyabb ,
>>>>>> a hatasfok no - a teljesitmeny no , a nyomatek no . azonos (resz)
>>>>>> terhelesnel tehat kevesebbet fogyaszt - vagy azonos gazallasnal a
>>>>>> nyomatek no .
>>>>>> padlogaznal pedig semmit nem csinal
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:52):
>>>>>>> Mi alapján növeli? Valahogy nem látom át...
>>>>>>>
>>>>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>
>>>>>>>
>>>>>>>> bocs - noveli a nyomatekot - nem hogy nem csokkenti , de erosen
>>>>>>>> noveli
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>>>>> az egr csak nagyon reszterhelesen enged vissza , tehat ha gazt
>>>>>>>>> adsz ,
>>>>>>>>> akkor lezar - nem fog bekavarni a nyomateknak .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:18):
>>>>>>>>>> 2011. szeptember 30. 15:48 Karoly Kovacs írta,<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Balazs!
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Az uj, Euro 5-os motoroknal - sajnos - szamit. :(((
>>>>>>>>>>> Volt alkalmam tobb kicsi, Euro 5-os motorral szerelt fostalicskat
>>>>>>>> vezetni,
>>>>>>>>>>> hat egy remalom. Pont az emlitett 4500 koruli fordulaton
>>>>>>>>>>> kezdenek csak
>>>>>>>>>>> ebredezni a tetszhalott allapotbol. :(((
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Gondolom addig jó sok kipufogógázt enged vissza az egr, meg
>>>>>>>>>> ugye a sok
>>>>>>>>>> szelep előnye is a magasabb fordulatnál jön ki, emiatt ugyan
>>>>>>>>>> van magas
>>>>>>>>>> csúcsteljesítmény, meg csúcsnyomaték, csak 3000 alatt lehet, hogy
>>>>>>>> ugyanazt
>>>>>>>>>> tudja egy 16 szelepes 90 lovas motor is, mint egy 8 szelepes 60
>>>>>>>>>> lovas,
>>>>>>>> és
>>>>>>>>>> így már megis van, hogy miért tűnik lomhábbnak a 3000 alatti
>>>>>>>> használatnál az
>>>>>>>>>> újabb, mint az előd, hiszen az újabbnak tipikusan nagyobb
>>>>>>>>>> tömeget is
>>>>>>>> kell
>>>>>>>>>> cipelnie :-(( Most néztem Opel motoroknál eléggé pontos
>>>>>>>>>> közelítésnek
>>>>>>>> tűnik,
>>>>>>>>>> hogy a 8 szelepes motorok csúcsnyomatéka 3000 körül van, míg a 16
>>>>>>>> szelepesek
>>>>>>>>>> csúcsnyomatéka 4000 körül.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> (Jo, tudom, az emlitett 3 auto nem ilyen kis, Euro 1234567-es
>>>>>>>>>>> motorral
>>>>>>>>>>> szerelt, csak megemlitettem ezeket a peldakat is a kerdesedre.)
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Karoly
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> nyomatekgorbeje. Jol latszik a lenyeg. 2e körül ránt egyet a
>>>>>>>>>>> dizel, és
>>>>>>>>>>>>> ennyi.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Közúton mennyire életszerű 4500 fölött pörgetni a motort?
>>>>>>>>>>>> Mire kell
>>>>>>>>>>>> az? Mert addig toronymagasan vezet a dízel, legalábbis az
>>>>>>>>>>>> idézett
>>>>>>>>>>>> három kocsi között.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Most engem abszolút nem érdekel ebből a szempontból egyik
>>>>>>>>>>>> sem, csak
>>>>>>>>>>>> nem értem, miért kell a motor 4500 1/perc fölötti
>>>>>>>>>>>> viselkedését annyira
>>>>>>>>>>>> kiemelni. Én talán még soha nem mentem ekkora motorfordulattal.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> szia: Balázs
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list