[elektro-etc] VW TDI

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Oct 4 16:04:38 CEST 2011


A benyasoknal , resztrehelesen alacsony a hofok , nem ilyenkor termelne a NOx-et. Ez a dizeleknel volt.

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu>
Sent: Tuesday, October 04, 2011 16:02
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] VW TDI

izé, nem azért kell EGR hogy az égési hőmérséklet csökkenjen és ne
oxidálódjon a nitrogén?


2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> bocs , a terfogati munka effektive no az egr nelkulihez kepest , de
> csak az a resze ami visszajon , a gyorsabb eges miatt az eges okozta
> terfogatnovekedes aranya csokken - a hatasfok no .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>> ugyanannal a gazallasnal mondjuk bemegy egy egr-es es egy egr nelkuli
>> motorba 1deci keverek .
>> az egr nelkulinel a hatasfok alacsony , mert alacsony a suritesi
>> vegnyomas , hideg a keverek , lassu az eges , nagy az elogyujtas - ha
>> a hatasfok alacsony , akkor a kijovo teljesitmeny es a fordulattal
>> leosztva a nyomatek is alacsony lesz . a keverek egy jelentos resze
>> csak arra valo hogy bevilgaitsa a hengert .
>> az egr-esnel a deci keverek melle mondjuk bekerul egy jokora adag
>> inert gaz , mondjuk kipufogogaz , ami meleg , a suritesi vegnyomas
>> nagyobb a nagyobb anyagmennyiseg miatt , az egester hofoka emiatt meg
>> magasabb , az elogyujtas lehet alacsonyabb , igy az eges sokkal
>> kozelebb zajlik a felso holtponthoz , a terfogati munka alacsonyabb ,
>> a hatasfok no - a teljesitmeny no , a nyomatek no . azonos (resz)
>> terhelesnel tehat kevesebbet fogyaszt - vagy azonos gazallasnal a
>> nyomatek no .
>> padlogaznal pedig semmit nem csinal
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:52):
>>> Mi alapján növeli? Valahogy nem látom át...
>>>
>>> 2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>>
>>>> bocs - noveli a nyomatekot - nem hogy nem csokkenti , de erosen noveli
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>>>> > az egr csak nagyon reszterhelesen enged vissza , tehat ha gazt adsz ,
>>>> > akkor lezar - nem fog bekavarni a nyomateknak .
>>>> >
>>>> > bye
>>>> > dexter
>>>> >
>>>> >
>>>> > potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:18):
>>>> >> 2011. szeptember 30. 15:48 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>>> >>
>>>> >>> Balazs!
>>>> >>>
>>>> >>> Az uj, Euro 5-os motoroknal - sajnos - szamit. :(((
>>>> >>> Volt alkalmam tobb kicsi, Euro 5-os motorral szerelt fostalicskat
>>>> vezetni,
>>>> >>> hat egy remalom. Pont az emlitett 4500 koruli fordulaton kezdenek csak
>>>> >>> ebredezni a tetszhalott allapotbol. :(((
>>>> >>>
>>>> >>
>>>> >> Gondolom addig jó sok kipufogógázt enged vissza az egr, meg ugye a sok
>>>> >> szelep előnye is a magasabb fordulatnál jön ki, emiatt ugyan van magas
>>>> >> csúcsteljesítmény, meg csúcsnyomaték, csak 3000 alatt lehet, hogy
>>>> ugyanazt
>>>> >> tudja egy 16 szelepes 90 lovas motor is, mint egy 8 szelepes 60 lovas,
>>>> és
>>>> >> így már megis van, hogy miért tűnik lomhábbnak a 3000 alatti
>>>> használatnál az
>>>> >> újabb, mint az előd, hiszen az újabbnak tipikusan nagyobb tömeget is
>>>> kell
>>>> >> cipelnie :-(( Most néztem Opel motoroknál eléggé pontos közelítésnek
>>>> tűnik,
>>>> >> hogy a 8 szelepes motorok csúcsnyomatéka 3000 körül van, míg a 16
>>>> szelepesek
>>>> >> csúcsnyomatéka 4000 körül.
>>>> >>
>>>> >>
>>>> >>>
>>>> >>> (Jo, tudom, az emlitett 3 auto nem ilyen kis, Euro 1234567-es motorral
>>>> >>> szerelt, csak megemlitettem ezeket a peldakat is a kerdesedre.)
>>>> >>>
>>>> >>> Karoly
>>>> >>>
>>>> >>>
>>>> >>>  nyomatekgorbeje. Jol latszik a lenyeg. 2e körül ránt egyet a dizel, és
>>>> >>>>> ennyi.
>>>> >>>>>
>>>> >>>>
>>>> >>>> Közúton mennyire életszerű 4500 fölött pörgetni a motort? Mire kell
>>>> >>>> az? Mert addig toronymagasan vezet a dízel, legalábbis az idézett
>>>> >>>> három kocsi között.
>>>> >>>>
>>>> >>>> Most engem abszolút nem érdekel ebből a szempontból egyik sem, csak
>>>> >>>> nem értem, miért kell a motor 4500 1/perc fölötti viselkedését annyira
>>>> >>>> kiemelni. Én talán még soha nem mentem ekkora motorfordulattal.
>>>> >>>>
>>>> >>>> szia: Balázs
>>>> >>>>
>>>> >>>>
>>>> >>>>
>>>> >>>
>>>> >>
>>>> >
>>>>
>>>>
>>>
>>
>
>




More information about the Elektro-etc mailing list