[elektro-etc] VW TDI
Gabor Ambruzs
ambruzsg at szocimotoros.hu
Tue Oct 4 16:14:33 CEST 2011
aham...
mondjuk a mechanikus adagolóm az nyitja az egr-t egy ksi gázállástól
kezdve az egész tartományban, padlógázon se csukja be.
Mondjuk lehet hogy ott arányaiban nem jelent annyit.
G.
2011/10/4 charles.hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> A benyasoknal , resztrehelesen alacsony a hofok , nem ilyenkor termelne a NOx-et. Ez a dizeleknel volt.
>
> Bye
> dexter
>
> Sent from my HTC
>
> -----Original Message-----
> From: Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu>
> Sent: Tuesday, October 04, 2011 16:02
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] VW TDI
>
> izé, nem azért kell EGR hogy az égési hőmérséklet csökkenjen és ne
> oxidálódjon a nitrogén?
>
>
> 2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>> bocs , a terfogati munka effektive no az egr nelkulihez kepest , de
>> csak az a resze ami visszajon , a gyorsabb eges miatt az eges okozta
>> terfogatnovekedes aranya csokken - a hatasfok no .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>>> ugyanannal a gazallasnal mondjuk bemegy egy egr-es es egy egr nelkuli
>>> motorba 1deci keverek .
>>> az egr nelkulinel a hatasfok alacsony , mert alacsony a suritesi
>>> vegnyomas , hideg a keverek , lassu az eges , nagy az elogyujtas - ha
>>> a hatasfok alacsony , akkor a kijovo teljesitmeny es a fordulattal
>>> leosztva a nyomatek is alacsony lesz . a keverek egy jelentos resze
>>> csak arra valo hogy bevilgaitsa a hengert .
>>> az egr-esnel a deci keverek melle mondjuk bekerul egy jokora adag
>>> inert gaz , mondjuk kipufogogaz , ami meleg , a suritesi vegnyomas
>>> nagyobb a nagyobb anyagmennyiseg miatt , az egester hofoka emiatt meg
>>> magasabb , az elogyujtas lehet alacsonyabb , igy az eges sokkal
>>> kozelebb zajlik a felso holtponthoz , a terfogati munka alacsonyabb ,
>>> a hatasfok no - a teljesitmeny no , a nyomatek no . azonos (resz)
>>> terhelesnel tehat kevesebbet fogyaszt - vagy azonos gazallasnal a
>>> nyomatek no .
>>> padlogaznal pedig semmit nem csinal
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:52):
>>>> Mi alapján növeli? Valahogy nem látom át...
>>>>
>>>> 2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>>>
>>>>> bocs - noveli a nyomatekot - nem hogy nem csokkenti , de erosen noveli
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2011/9/30 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>>>>> > az egr csak nagyon reszterhelesen enged vissza , tehat ha gazt adsz ,
>>>>> > akkor lezar - nem fog bekavarni a nyomateknak .
>>>>> >
>>>>> > bye
>>>>> > dexter
>>>>> >
>>>>> >
>>>>> > potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:18):
>>>>> >> 2011. szeptember 30. 15:48 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>>>> >>
>>>>> >>> Balazs!
>>>>> >>>
>>>>> >>> Az uj, Euro 5-os motoroknal - sajnos - szamit. :(((
>>>>> >>> Volt alkalmam tobb kicsi, Euro 5-os motorral szerelt fostalicskat
>>>>> vezetni,
>>>>> >>> hat egy remalom. Pont az emlitett 4500 koruli fordulaton kezdenek csak
>>>>> >>> ebredezni a tetszhalott allapotbol. :(((
>>>>> >>>
>>>>> >>
>>>>> >> Gondolom addig jó sok kipufogógázt enged vissza az egr, meg ugye a sok
>>>>> >> szelep előnye is a magasabb fordulatnál jön ki, emiatt ugyan van magas
>>>>> >> csúcsteljesítmény, meg csúcsnyomaték, csak 3000 alatt lehet, hogy
>>>>> ugyanazt
>>>>> >> tudja egy 16 szelepes 90 lovas motor is, mint egy 8 szelepes 60 lovas,
>>>>> és
>>>>> >> így már megis van, hogy miért tűnik lomhábbnak a 3000 alatti
>>>>> használatnál az
>>>>> >> újabb, mint az előd, hiszen az újabbnak tipikusan nagyobb tömeget is
>>>>> kell
>>>>> >> cipelnie :-(( Most néztem Opel motoroknál eléggé pontos közelítésnek
>>>>> tűnik,
>>>>> >> hogy a 8 szelepes motorok csúcsnyomatéka 3000 körül van, míg a 16
>>>>> szelepesek
>>>>> >> csúcsnyomatéka 4000 körül.
>>>>> >>
>>>>> >>
>>>>> >>>
>>>>> >>> (Jo, tudom, az emlitett 3 auto nem ilyen kis, Euro 1234567-es motorral
>>>>> >>> szerelt, csak megemlitettem ezeket a peldakat is a kerdesedre.)
>>>>> >>>
>>>>> >>> Karoly
>>>>> >>>
>>>>> >>>
>>>>> >>> nyomatekgorbeje. Jol latszik a lenyeg. 2e körül ránt egyet a dizel, és
>>>>> >>>>> ennyi.
>>>>> >>>>>
>>>>> >>>>
>>>>> >>>> Közúton mennyire életszerű 4500 fölött pörgetni a motort? Mire kell
>>>>> >>>> az? Mert addig toronymagasan vezet a dízel, legalábbis az idézett
>>>>> >>>> három kocsi között.
>>>>> >>>>
>>>>> >>>> Most engem abszolút nem érdekel ebből a szempontból egyik sem, csak
>>>>> >>>> nem értem, miért kell a motor 4500 1/perc fölötti viselkedését annyira
>>>>> >>>> kiemelni. Én talán még soha nem mentem ekkora motorfordulattal.
>>>>> >>>>
>>>>> >>>> szia: Balázs
>>>>> >>>>
>>>>> >>>>
>>>>> >>>>
>>>>> >>>
>>>>> >>
>>>>> >
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list