[elektro-etc] VW TDI - nyomatek

potyo potyo.ada at gmail.com
Mon Oct 3 19:36:18 CEST 2011


2011. október 3. 19:20 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> potyo wrote:
>
>  A lényeg, hogy a használat jelentős részében nincs szükség arra a
>> teljesítményű motorra, mint ami az autóban van. Pl. mész országúton
>> 90-el, ahhoz kellhet vagy 15-20LE. Autópályán 130-hoz kell 35-40LE.
>> Ekkora teljesítményt manapság már akár egy 1.2-es motor is ki tud
>> magából nyomni 3000 fordulaton. Viszont ahhoz, hogy meg is mozduljon
>>
>
> Ez világos, de az nem, hogy ha ilyenkor a motor a szokásos szívónál kisebb
> sűrítésű, akkor romlania kell a hatásfoknak. Hacsaknem az van, hogy jóval
> nyitottabb pillangószelepnél jut be a lég.
>

A pillangószelepet sem a lábad állítja már, hanem azt is a vezérlő, a
gázpedálnál csak egy potméter van. Mint írtam, elenyésző a sűrítési
aránybeli különbség a turbós és a szívó utcai autók között, és azt is bőven
kompenzálja az, hogy egy jóval nagyobb hengerűrtartalmú helyett van
beépítve, és így összességében mégis kevesebbet fogyaszt, mint egy azonos
teljesítményű szívó motor.


> A turbóval, előhűtéssel meg ilyesmivel kapcsolatos magyarázatot köszönöm.
> Nagyon ki van itt már minden találva.


Nem tudjuk, mit hoz a jövő, de szerintem a belsőégésű motor eléggé a
fejlesztése vége felé ért már ezekkel a cuccokkal...


More information about the Elektro-etc mailing list