[elektro-etc] VW TDI - nyomatek
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Oct 3 19:48:11 CEST 2011
1600ccm motor, kompresszio amit a benzin kibir legyen az egyszeruseg kedveert 1:10.
ergo egy menetben (legyen az egyszeruseg kedveert egyhengeres :-) ) bemegy 1600ccm toltet, ami 160ccm-re suritodik (10 bar lesz) es eleg. ez a max mennyiseg amit egy menetben el tudunk egetni.
teszunk ra egy turbot, ami csinal 1.5bar toltonyomast. ekkor a henger kompesszioviszonyat megvaltoztathatjuk, eleg ha 1:7, igy is meglesz a 10bar suritesi nyomas, es masfelszer annyi anyag van bent. tehat azonos ccm motornak nagyobb a teljesitmenye.
viszont alacsony fordulaton keves a cucc bent, es meg szar is a kompresszio...
vajk
________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Monday, 3 October 2011, 17:23
Subject: Re: [elektro-etc] VW TDI - nyomatek
Xorn wrote:
> De a tied az szivo 1.4. A turbos autoknak alacsonyabb a kompresszioja,
> plane benzinesnel. Pl. Volvo 480 1.7T eseteben 8,1:1, amire most igy
> hirtelen emlekszem.
Aha. Szóval a turbós akkor, amikor az épp nem muködik, jó gyenge?
(Látszik, hogy ilyenben sem ültem még.)
Benzinesnél mi értelme van a turbónak? Úgy se lehet túl nagy a surítési végnyomás, ha nem akarnak kopogást, nem? Vagy az lenne a lényeg, hogy a nem turbós üzemmód környezetkímélobb legyen?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list