[elektro-etc] VW TDI - nyomatek

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Mon Oct 3 19:35:05 CEST 2011


Nem ertelek Benenteket, de most komolyan.

Hany honapja is megy ez a vita? Idonkent elhal, aztan fonix madarkent 
feltamad. :)))

Nem mindegy?!

Vegye mindenki azt, ami jolesik neki! (Nekem pl. dizel is van es 
benzines is, mindegyik kulonbozo okokbol es celbol.)

Manapsag mar ugyis alig van kulonbseg - hogy is lehetne?! Kulonben 
becsukhatna az az autogyar a bootot, amelyik jelentosen szarabbat gyart.
Igy aztan a vevokor 99%-a ugyis szubjektiv benyomasok alapjan vasarol 
(vagy mert a Gugyerak szomszed azt mondata, hogy a Fostalicska marka az 
igazi, a tobbi az szar).

Karoly


> potyo wrote:
>
>> A lényeg, hogy a használat jelentős részében nincs szükség arra a
>> teljesítményű motorra, mint ami az autóban van. Pl. mész országúton
>> 90-el, ahhoz kellhet vagy 15-20LE. Autópályán 130-hoz kell 35-40LE.
>> Ekkora teljesítményt manapság már akár egy 1.2-es motor is ki tud
>> magából nyomni 3000 fordulaton. Viszont ahhoz, hogy meg is mozduljon
>
> Ez világos, de az nem, hogy ha ilyenkor a motor a szokásos szívónál
> kisebb sűrítésű, akkor romlania kell a hatásfoknak. Hacsaknem az van,
> hogy jóval nyitottabb pillangószelepnél jut be a lég.
>
> A turbóval, előhűtéssel meg ilyesmivel kapcsolatos magyarázatot
> köszönöm. Nagyon ki van itt már minden találva.
>
> hjozsi
>



More information about the Elektro-etc mailing list