[elektro-etc] VW TDI - nyomatek
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Oct 3 17:35:07 CEST 2011
regen total igaz volt .
ma a direkt befecskendezes , valtozo geometria stb miatt nem annyira rosszak .
bye
dexter
Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2011. október 3. 17:29):
> 2011/10/3 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>> Xorn wrote:
>>
>>> De a tied az szivo 1.4. A turbos autoknak alacsonyabb a kompresszioja,
>>> plane benzinesnel. Pl. Volvo 480 1.7T eseteben 8,1:1, amire most igy
>>> hirtelen emlekszem.
>>
>> Aha. Szóval a turbós akkor, amikor az épp nem muködik, jó gyenge?
>> (Látszik, hogy ilyenben sem ültem még.)
>>
>> Benzinesnél mi értelme van a turbónak? Úgy se lehet túl nagy a surítési
>> végnyomás, ha nem akarnak kopogást, nem? Vagy az lenne a lényeg, hogy a nem
>> turbós üzemmód környezetkímélobb legyen?
>
> Most eppen valami olyasmi, hogy kisebb kobcentibol hoznak ki azonos
> teljesitmenyt, es ez valahogy kornyezetkimelobb, mert alacsonyabb a
> fogyasztas. Ugyanakkor anno en meg ugy tanultam, hogy a dizel turbo a
> hatasfokot javitja, aminek mellektermeke az alacsonyabb fogyasztas, a
> benzines turbo pedig a teljesitmenyt noveli, akar a fogyasztas
> novekedese aran is. De ezek a dogmak ugy tunik, manapsag mar
> idejetmultak.
>
> Best regards,
> Andy
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list