[elektro-etc] VW TDI - nyomatek

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Oct 3 17:29:16 CEST 2011


2011/10/3 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Xorn wrote:
>
>> De a tied az szivo 1.4. A turbos autoknak alacsonyabb a kompresszioja,
>> plane benzinesnel. Pl. Volvo 480 1.7T eseteben 8,1:1, amire most igy
>> hirtelen emlekszem.
>
> Aha. Szóval a turbós akkor, amikor az épp nem muködik, jó gyenge?
> (Látszik, hogy ilyenben sem ültem még.)
>
> Benzinesnél mi értelme van a turbónak? Úgy se lehet túl nagy a surítési
> végnyomás, ha nem akarnak kopogást, nem? Vagy az lenne a lényeg, hogy a nem
> turbós üzemmód környezetkímélobb legyen?

Most eppen valami olyasmi, hogy kisebb kobcentibol hoznak ki azonos
teljesitmenyt, es ez valahogy kornyezetkimelobb, mert alacsonyabb a
fogyasztas. Ugyanakkor anno en meg ugy tanultam, hogy a dizel turbo a
hatasfokot javitja, aminek mellektermeke az alacsonyabb fogyasztas, a
benzines turbo pedig a teljesitmenyt noveli, akar a fogyasztas
novekedese aran is. De ezek a dogmak ugy tunik, manapsag mar
idejetmultak.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list