[elektro-etc] VW TDI - nyomatek

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Oct 3 17:30:43 CEST 2011


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2011. október 3. 17:23):
> Xorn wrote:
>
>> De a tied az szivo 1.4. A turbos autoknak alacsonyabb a kompresszioja,
>> plane benzinesnel. Pl. Volvo 480 1.7T eseteben 8,1:1, amire most igy
>> hirtelen emlekszem.
>
> Aha. Szóval a turbós akkor, amikor az épp nem muködik, jó gyenge?
> (Látszik, hogy ilyenben sem ültem még.)

nem annyira gyenge mint egy turbodizel , de igen , gyengebb .
a sokszelepes is gyengebb alacsony fordulaton (ha nem valtozo vezerlesu)

> Benzinesnél mi értelme van a turbónak? Úgy se lehet túl nagy a surítési
> végnyomás, ha nem akarnak kopogást, nem? Vagy az lenne a lényeg, hogy a nem
> turbós üzemmód környezetkímélobb legyen?

az a lenyeg hogy a turbos blokk ugyanazt a teljesitmenyt kisebb
kobcentibol (biztositok) es kisebb blokkbol (suly , versenyek) tudja .
ha jol remlik a jaguar szabadon valaszthatott hogy a 12 vagy 8
hengeres blokkal indul le mans-ban , es a feltoltott 8-as ugynazt
tudta papiron mint a tizenkettes , de valami tobb tiz kiloval volt
konnyebb - a reszterheles , hatekonysag , nem volt annyira kozponti
kerdes .

raadasul a rosszul megcsinalt turbos benyas ugyanazt a marketing erot
jelenti mint a turbodizel nyomateka : szebben mutat a katalogusban .
de ne higgy nekem : csakis a szelesedo nyomatektartomany miatt jon ki
a tizsebesseges valto rovidesen :)
nem befolyasolja az ujsagirok elmebaja az autogyarakat .

ennek a valosagtol elrugaszkodott elmebajnak jo peldaja a nemet ford
sajtotajekoztatoja :
http://www.vezess.hu/magazin/vak_kefekoto/32597/

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list