[elektro-etc] Allatkert
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Jun 21 09:16:05 CEST 2011
2011/6/21 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
> Nekem pl. nem okoz gondot akárhány korlátozás betartása sem, legföljebb
> bosszankodok, és egy 200 km-es távon veszítek 20 percet. Nem vagyunk
> egyformák, akinek nehezére esik, az jobban bosszankodik. Ha képtelen
> betartani, akkor képtelen a közlekedésben az előírt módon résztvenni, vagyis
> ki kell tiltani. Pont úgy, mintha a pályaalkalmassági teszten ejtené ki a
> pszichológus, hogy alkalmatlan. A közlekedésben részvétel nem csak
> kezelőszervek kezelése, kormány, pedálok stb.
Nekem pl. a kamionos elozesi tilalom bevezetese az autopalyan egy
Bp-Becs tavon 10-15 perc menetido-megkataritast jelent. Nem mindig
rosszak azert a szabalyok, sokkal inkabb az a baj, hogy tul sok van
beloluk, illetve az u.n. iratlan szabalyokat egyre tobb ember szamara
le kell irni. Csak ez meg igy betartathatatlanna valik rovid idon
belul. Illetve mar azza is valt...
Amit a kozlekedesrol irtal, bizony, egy alapfoku jellemvizsgalat,
pszichologiai teszt nem lenne nagy baj a jogositvany kiadasa elott.
Csak ennek is koltsege van, azt meg ki fogja fizetni?
> Úgy érted, hogy a szbályokkal kordában tartott közlekedés annyira távol áll
> a szerinted normális közlekedéstől, mint a szülés a szatyorban kihordott
> gyerektől?
Majdnem. A betartathatatlan szabalyokkal kordaban tartani probalt, de
amugy "lovak koze a gyeplot" kategoriaju kozlekedest (gy.k.
Budapest/Magyarorszag) kellene azzal osszehasonlitani, ahol a
szabalyok nelkul sem mennenek at a keresztezodesen, ha nem fernek be a
tuloldalon, es nem vag ele az ilyen "turelmesnek" az "okos es elelmes"
autos a masik savbol.
> Mindig mondom, hogy vannak rossz szabályok, de ezeket _nem_ áthágással kell
> orvosolni.
Jelenleg nem nagyon tudsz mast csinalni ellenuk, mint a polgari
engedetlenseg eszkozevel elni. Ami viszont pont ezekben a helyzetekben
nem marhara faxa.
> Szabály, hogy a magasban dolgozónak ki kell kötnie magát. Ha áthágja és
> nincs szerencséje, akkor halott lesz, nem kell győzködni. Ha más szabályt
> hágunk át, akkor sok esetben előnyünk származik belőle, ezért kell
> kényszeríteni, mert az egyéni érdek ütközik a többségi érdekkel, és a belső
> korlátok nem működnek, nincsenek.
Errol van szo.
> Meg lehetne próbálni az emberre építeni a szabályokat, nem tudom mennyire
> jönne be, sokfélék vagyunk. Most a közlekedés összefüggéseire építenek, az
> ember csak egy alkatrész a járműben.
Per pillanat semennyire nem mukodne.
> Nyugateurópában sokkal jobban betartják a szabályokat. Akkor ott kevesebb a
> szabály és több a morál?
En inkabb ott velem az osszefuggest felfedezni, hogy sokkal kevesebb
embernek kell aggodnia barmiert, tipikusan a napi megelheteseert.
Sokkal kevesebb embernek vannak napi szintu problemai az eleteben, es
emiatt mindenki sokkal nyugodtabb. Par bolond persze itt is van, de
nagysagrendileg kevesebb elmebeteggel talalkozik az ember az utakon,
es ettol sokkal kiszamithatobba valik a kozlekedes.
Pl. Autopalyan elozi a kamionsort egy osztrak rendszamu auto,
utolerem. Tudom, hogy amit vege a kamionsornak, ki fog menni jobbra,
es mar joelore benyomom a gombot a tempomatan, ugyis kell neki 2-3
masodperc, hogy elkezdjen visszagyorsitani a beallitott sebessegre.
Azalatt osztrak pont kimegy, en meg el. Ugyanezt magyar rendszamuval
sokkal ovatosabban kell csinalni, mert egyaltalan nem biztos, hogy ki
akar majd menni a kulsobe, hiaba lassabb nalam.
Detto gyalogatkelo. Itt Becsben (de UK is) siman elindulhatok szinte
becsukott szemmel, korulnezes nelkul. Illetve leginkabb azt kell
figyelni, hogy nem jon-e egy magyar rendszamu auto eppen arra... :-)
Londonban is egy olasz akart a zebran kivasalni.
Vagy pl. buszsofor, intek neki a zebran, hogy menjen, ne kelljen a
buszt miattam megallitania. Visszaint, megkoszoni a szivesseget.
Es meg hosszasan lehetne sorolni a hasonlo szituaciokat.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list