[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Mon Jun 13 15:07:34 CEST 2011


En is kerestem par gorbet, ime az en "hazam taja".
http://medias.forum-auto.com/uploads/200307/courbes.JPG
PSA motorokat hasznalok mar vagy 14 eve, az itt lathato 6db motor kozul 
az elmult evekben nekem csak az utolso, a 2 literes benzines nem volt.

Jol lathato, hogy nekem is igazam volt a _regi_ dizelnel ("Moteur Diesel 
1,9L"), ennek nagyon lapos a nyomatekgorbeje. A HDI-nek mar sokkal 
kevesbe lapos, van benne csucs, sot mas "modern" dizel motoroknal meg 
inkabb csucsosakat talaltam a gugliban.

Egyebkent irtatok itt a kulonfele gyorsitasi szokasokat, ehhez csak egy 
apro adalekot tennek hozza.
A fenti gorbek kozul az 1,6 literes benzines motorbol nekem 2db is volt, 
ket egeszen kulonbozo kaszniban.
Az egyik egy Citroen Xsara volt, a masik egy Xantia. A Xsara ment, mint 
a mergezett eger, a Xantia lomha volt, annak a kaszninak bizony keves 
volt ez a motor.

Karoly

On 13.06.2011 14:42, charles hoss wrote:
> igen , nem is osztja meg a gyarto ezeket az adatokat .
> ezert szeretnek real-time merest a verdaba obd alapon .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2011/6/13 Kovács József<kj at faldeko.hu>:
>    
>> Ezért nem árt ismerni ezeket görbéket :-))
>> A saját autónkról...
>>
>> A görbe alapján látszik, hogy
>> kb. mikor is célszerű váltani, ha végig
>> a lehető legnagyobb gyorsulás tartása a cél.
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>> 2011.06.13. 14:04 keltezéssel, charles hoss írta:
>>      
>>> ez meg mindig nem jelzi a hasznalhatosagat , csak a max terhelesnel .
>>> egyenletes tempot menni , egyenletesen kigyorsitani mas teszta - ahogy
>>> a valo vilagban gyorsitas is .
>>> a benzines elindul egyesben es huzatja 50-ig , ekkor kezdi erezni hogy
>>> esik a nyomatek , ekkor felkapcsol - termeszetesen huzathatna tovabb ,
>>> de a tobbseg a nyomatekmax alapjan vezet , nem a diagramot erzi -
>>> hanem azt hogy "ha tovabb forgatom , csokken a gyorsulas"  kettesben
>>> eleri a szazat , itt felkapcsol , negyes , otosbe es egy full linearis
>>> nyomatektartomanyban autozik .
>>> a dizeles ugyanigy vezet : tehat elhuzatja kb 25- ig , itt valt ,
>>> elveszt nemi idot (mondjuk ugyanannyit mint a benzines az elso
>>> valtasnal)
>>> es ha nem a diagrammot nezi , csak azt amit erez (hogy kelletlen az
>>> auto , mar csokken a gyorsitokepessege , akkor negyesig valt fel
>>> szazig . harommal tobbet valt ,ami a legoptiimalisabb becsles alapjan
>>> is bo harom masodperc es sok gepeszkedes , gaz , kuplung stb .
>>> egyszeru urvezetokent a benyast sokkal jobbnak erzi majd - mert
>>> megindul es amikor megindul , akkor mintha az egekbe forogna es vegig
>>> egyenletesen huzna .
>>> a dizelnel mar a forgatasa sem lesz jo erzes , raadasul ahol elkezd
>>> elerotlenedni a blokk , ott neki meg huzatnia kell - igy vegig ugy
>>> erzi hogy kinozza a motort - le is fog szokni rola .
>>>
>>> nezz meg egy barmilyen atlag sofort - a nyomatekgorbe felfele vezeto
>>> szakaszan autozik , azutan picivel  kapcsol .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> Kovács József<kj at faldeko.hu>    írta (2011. június 13. 13:39):
>>>        
>>>> No megvan a dieseles gyorsítási diagram is...
>>>> http://img.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>>>
>>>> Látszik, hogy a benyáshoz képest
>>>> pl. 3-ban menyivel nagyobbat ugrik
>>>> De, a 125-150 sávot már bukja, ha az is kellene
>>>>
>>>> A két görbe, jól mutatja, hogy átlagos tempózásnál
>>>> a dizel tud kezesebb lenni, mert
>>>> - azonos fokozatban, jobban mozdul
>>>> - eggyel nagyobb fokozatban, hozza az azonos gyorsulást.
>>>>
>>>> Megj: a Honda a hozzáértők szerint, állítólag
>>>> elég jól illeszti a dieselnél is  váltót a motorohoz
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2011.06.13. 13:23 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>          
>>>>>
>>>>> 2011.06.13. 12:53 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>>>>            
>>>>>> Kovács József wrote:
>>>>>>
>>>>>>              
>>>>>>> A hatás különbség....
>>>>>>>
>>>>>>> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
>>>>>>> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
>>>>>>>                
>>>>>> És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?
>>>>>>              
>>>>> Csakhát soxor elég is az ameddig megy...
>>>>> HA, nem elég, akkor bukta és jobb a benzines.
>>>>>
>>>>> http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>>>>
>>>>> A civic 3.-ban pl. végig pörgi, ha akarom
>>>>> a teljes 20...150 km/h tartományt, váltás nélkül
>>>>> Na jó... igazán húzni csak 45-50 km/h körül kezd.
>>>>> De, onnan aztán végig húz 145-150 km/h-ig.
>>>>>
>>>>> A 4. pedig cirka 35-165, ami igazából 55-130 között prima
>>>>>
>>>>> A 6. meg lehetne még kicsit kisebb áttételű is...
>>>>>
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>            
>>>>>>
>>>>>> Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata közel
>>>>>> van a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines alapjárata
>>>>>> is följebb lenne, és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot
>>>>>> rúgna.
>>>>>>
>>>>>> Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a
>>>>>> fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még a
>>>>>> fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat
>>>>>> van?
>>>>>> Fülre azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig
>>>>>>>>>>>> a fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom,
>>>>>> hogy nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem
>>>>>> vált,
>>>>>> már 6ezer, még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet
>>>>>> dízellel megcsinálni.
>>>>>>
>>>>>> Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla
>>>>>> fordulatszámon is, meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és
>>>>>> vigyáz rá.
>>>>>>
>>>>>> hjozsi
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>>>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>>>> 06/12/11 20:34:00
>>>>>>
>>>>>>              
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>>> 06/12/11
>>>>> 20:34:00
>>>>>
>>>>>            
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verzió: 9.0.901 / Vírus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma: 06/12/11
>>>> 20:34:00
>>>>
>>>>          
>>
>>      
>
>    



More information about the Elektro-etc mailing list