[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 13 14:42:54 CEST 2011


igen , nem is osztja meg a gyarto ezeket az adatokat .
ezert szeretnek real-time merest a verdaba obd alapon .

bye
dexter


2011/6/13 Kovács József <kj at faldeko.hu>:
> Ezért nem árt ismerni ezeket görbéket :-))
> A saját autónkról...
>
> A görbe alapján látszik, hogy
> kb. mikor is célszerű váltani, ha végig
> a lehető legnagyobb gyorsulás tartása a cél.
>
> KJ
>
>
>
> 2011.06.13. 14:04 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>> ez meg mindig nem jelzi a hasznalhatosagat , csak a max terhelesnel .
>> egyenletes tempot menni , egyenletesen kigyorsitani mas teszta - ahogy
>> a valo vilagban gyorsitas is .
>> a benzines elindul egyesben es huzatja 50-ig , ekkor kezdi erezni hogy
>> esik a nyomatek , ekkor felkapcsol - termeszetesen huzathatna tovabb ,
>> de a tobbseg a nyomatekmax alapjan vezet , nem a diagramot erzi -
>> hanem azt hogy "ha tovabb forgatom , csokken a gyorsulas"  kettesben
>> eleri a szazat , itt felkapcsol , negyes , otosbe es egy full linearis
>> nyomatektartomanyban autozik .
>> a dizeles ugyanigy vezet : tehat elhuzatja kb 25- ig , itt valt ,
>> elveszt nemi idot (mondjuk ugyanannyit mint a benzines az elso
>> valtasnal)
>> es ha nem a diagrammot nezi , csak azt amit erez (hogy kelletlen az
>> auto , mar csokken a gyorsitokepessege , akkor negyesig valt fel
>> szazig . harommal tobbet valt ,ami a legoptiimalisabb becsles alapjan
>> is bo harom masodperc es sok gepeszkedes , gaz , kuplung stb .
>> egyszeru urvezetokent a benyast sokkal jobbnak erzi majd - mert
>> megindul es amikor megindul , akkor mintha az egekbe forogna es vegig
>> egyenletesen huzna .
>> a dizelnel mar a forgatasa sem lesz jo erzes , raadasul ahol elkezd
>> elerotlenedni a blokk , ott neki meg huzatnia kell - igy vegig ugy
>> erzi hogy kinozza a motort - le is fog szokni rola .
>>
>> nezz meg egy barmilyen atlag sofort - a nyomatekgorbe felfele vezeto
>> szakaszan autozik , azutan picivel  kapcsol .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> Kovács József<kj at faldeko.hu>  írta (2011. június 13. 13:39):
>>>
>>> No megvan a dieseles gyorsítási diagram is...
>>> http://img.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>>
>>> Látszik, hogy a benyáshoz képest
>>> pl. 3-ban menyivel nagyobbat ugrik
>>> De, a 125-150 sávot már bukja, ha az is kellene
>>>
>>> A két görbe, jól mutatja, hogy átlagos tempózásnál
>>> a dizel tud kezesebb lenni, mert
>>> - azonos fokozatban, jobban mozdul
>>> - eggyel nagyobb fokozatban, hozza az azonos gyorsulást.
>>>
>>> Megj: a Honda a hozzáértők szerint, állítólag
>>> elég jól illeszti a dieselnél is  váltót a motorohoz
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2011.06.13. 13:23 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>
>>>>
>>>> 2011.06.13. 12:53 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>>>>
>>>>> Kovács József wrote:
>>>>>
>>>>>> A hatás különbség....
>>>>>>
>>>>>> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
>>>>>> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
>>>>>
>>>>> És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?
>>>>
>>>> Csakhát soxor elég is az ameddig megy...
>>>> HA, nem elég, akkor bukta és jobb a benzines.
>>>>
>>>> http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>>>
>>>> A civic 3.-ban pl. végig pörgi, ha akarom
>>>> a teljes 20...150 km/h tartományt, váltás nélkül
>>>> Na jó... igazán húzni csak 45-50 km/h körül kezd.
>>>> De, onnan aztán végig húz 145-150 km/h-ig.
>>>>
>>>> A 4. pedig cirka 35-165, ami igazából 55-130 között prima
>>>>
>>>> A 6. meg lehetne még kicsit kisebb áttételű is...
>>>>
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata közel
>>>>> van a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines alapjárata
>>>>> is följebb lenne, és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot
>>>>> rúgna.
>>>>>
>>>>> Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a
>>>>> fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még a
>>>>> fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat
>>>>> van?
>>>>> Fülre azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig
>>>>>>>>>> a fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom,
>>>>> hogy nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem
>>>>> vált,
>>>>> már 6ezer, még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet
>>>>> dízellel megcsinálni.
>>>>>
>>>>> Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla
>>>>> fordulatszámon is, meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és
>>>>> vigyáz rá.
>>>>>
>>>>> hjozsi
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>>> 06/12/11 20:34:00
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>> 06/12/11
>>>> 20:34:00
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 9.0.901 / Vírus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma: 06/12/11
>>> 20:34:00
>>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list