[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jun 13 14:24:36 CEST 2011
Ezért nem árt ismerni ezeket görbéket :-))
A saját autónkról...
A görbe alapján látszik, hogy
kb. mikor is célszerű váltani, ha végig
a lehető legnagyobb gyorsulás tartása a cél.
KJ
2011.06.13. 14:04 keltezéssel, charles hoss írta:
> ez meg mindig nem jelzi a hasznalhatosagat , csak a max terhelesnel .
> egyenletes tempot menni , egyenletesen kigyorsitani mas teszta - ahogy
> a valo vilagban gyorsitas is .
> a benzines elindul egyesben es huzatja 50-ig , ekkor kezdi erezni hogy
> esik a nyomatek , ekkor felkapcsol - termeszetesen huzathatna tovabb ,
> de a tobbseg a nyomatekmax alapjan vezet , nem a diagramot erzi -
> hanem azt hogy "ha tovabb forgatom , csokken a gyorsulas" kettesben
> eleri a szazat , itt felkapcsol , negyes , otosbe es egy full linearis
> nyomatektartomanyban autozik .
> a dizeles ugyanigy vezet : tehat elhuzatja kb 25- ig , itt valt ,
> elveszt nemi idot (mondjuk ugyanannyit mint a benzines az elso
> valtasnal)
> es ha nem a diagrammot nezi , csak azt amit erez (hogy kelletlen az
> auto , mar csokken a gyorsitokepessege , akkor negyesig valt fel
> szazig . harommal tobbet valt ,ami a legoptiimalisabb becsles alapjan
> is bo harom masodperc es sok gepeszkedes , gaz , kuplung stb .
> egyszeru urvezetokent a benyast sokkal jobbnak erzi majd - mert
> megindul es amikor megindul , akkor mintha az egekbe forogna es vegig
> egyenletesen huzna .
> a dizelnel mar a forgatasa sem lesz jo erzes , raadasul ahol elkezd
> elerotlenedni a blokk , ott neki meg huzatnia kell - igy vegig ugy
> erzi hogy kinozza a motort - le is fog szokni rola .
>
> nezz meg egy barmilyen atlag sofort - a nyomatekgorbe felfele vezeto
> szakaszan autozik , azutan picivel kapcsol .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> Kovács József<kj at faldeko.hu> írta (2011. június 13. 13:39):
>> No megvan a dieseles gyorsítási diagram is...
>> http://img.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>
>> Látszik, hogy a benyáshoz képest
>> pl. 3-ban menyivel nagyobbat ugrik
>> De, a 125-150 sávot már bukja, ha az is kellene
>>
>> A két görbe, jól mutatja, hogy átlagos tempózásnál
>> a dizel tud kezesebb lenni, mert
>> - azonos fokozatban, jobban mozdul
>> - eggyel nagyobb fokozatban, hozza az azonos gyorsulást.
>>
>> Megj: a Honda a hozzáértők szerint, állítólag
>> elég jól illeszti a dieselnél is váltót a motorohoz
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>> 2011.06.13. 13:23 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>>
>>> 2011.06.13. 12:53 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>>>
>>>> Kovács József wrote:
>>>>
>>>>> A hatás különbség....
>>>>>
>>>>> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
>>>>> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
>>>>
>>>> És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?
>>>
>>> Csakhát soxor elég is az ameddig megy...
>>> HA, nem elég, akkor bukta és jobb a benzines.
>>>
>>> http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>>
>>> A civic 3.-ban pl. végig pörgi, ha akarom
>>> a teljes 20...150 km/h tartományt, váltás nélkül
>>> Na jó... igazán húzni csak 45-50 km/h körül kezd.
>>> De, onnan aztán végig húz 145-150 km/h-ig.
>>>
>>> A 4. pedig cirka 35-165, ami igazából 55-130 között prima
>>>
>>> A 6. meg lehetne még kicsit kisebb áttételű is...
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>>
>>>>
>>>> Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata közel
>>>> van a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines alapjárata
>>>> is följebb lenne, és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot
>>>> rúgna.
>>>>
>>>> Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a
>>>> fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még a
>>>> fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat van?
>>>> Fülre azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig nő
>>>> a fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom,
>>>> hogy nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem vált,
>>>> már 6ezer, még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet
>>>> dízellel megcsinálni.
>>>>
>>>> Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla
>>>> fordulatszámon is, meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és
>>>> vigyáz rá.
>>>>
>>>> hjozsi
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>> 06/12/11 20:34:00
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma: 06/12/11
>>> 20:34:00
>>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 9.0.901 / Vírus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma: 06/12/11 20:34:00
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list