[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 13 16:21:33 CEST 2011
teljesen igazad van . a regiek sokkal jobbak voltak .
a mai gyalazatos allapotok harom dolognak koszonhetoek :
kornyezetvedelem (ha igaz , mert nekem ugy tunik hogy egyik
szennyezorol a masikra valtottunk csak -es lehet hogy epp rosszabbra)
, a katalogus vasarlasnak :
ami szerint a 120 loero jobb mint a 100 es a biztositok nagyon sokaig
a kobcenti alapjan szamoltak - ami eredmenyezte a kiskobcentis , nagy
literteljesitmenyu motorokat - ami egyertelmuen rossz kompromisszum
lett mostanra - de hetsebesseges valtoval jobb(an mutat a
katalogusban) az auto mint otsebesseggel .
bye
dexter
2011/6/13 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> En is kerestem par gorbet, ime az en "hazam taja".
> http://medias.forum-auto.com/uploads/200307/courbes.JPG
> PSA motorokat hasznalok mar vagy 14 eve, az itt lathato 6db motor kozul az
> elmult evekben nekem csak az utolso, a 2 literes benzines nem volt.
>
> Jol lathato, hogy nekem is igazam volt a _regi_ dizelnel ("Moteur Diesel
> 1,9L"), ennek nagyon lapos a nyomatekgorbeje. A HDI-nek mar sokkal kevesbe
> lapos, van benne csucs, sot mas "modern" dizel motoroknal meg inkabb
> csucsosakat talaltam a gugliban.
>
> Egyebkent irtatok itt a kulonfele gyorsitasi szokasokat, ehhez csak egy apro
> adalekot tennek hozza.
> A fenti gorbek kozul az 1,6 literes benzines motorbol nekem 2db is volt, ket
> egeszen kulonbozo kaszniban.
> Az egyik egy Citroen Xsara volt, a masik egy Xantia. A Xsara ment, mint a
> mergezett eger, a Xantia lomha volt, annak a kaszninak bizony keves volt ez
> a motor.
>
> Karoly
>
> On 13.06.2011 14:42, charles hoss wrote:
>>
>> igen , nem is osztja meg a gyarto ezeket az adatokat .
>> ezert szeretnek real-time merest a verdaba obd alapon .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2011/6/13 Kovács József<kj at faldeko.hu>:
>>
>>>
>>> Ezért nem árt ismerni ezeket görbéket :-))
>>> A saját autónkról...
>>>
>>> A görbe alapján látszik, hogy
>>> kb. mikor is célszerű váltani, ha végig
>>> a lehető legnagyobb gyorsulás tartása a cél.
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>> 2011.06.13. 14:04 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>>>
>>>> ez meg mindig nem jelzi a hasznalhatosagat , csak a max terhelesnel .
>>>> egyenletes tempot menni , egyenletesen kigyorsitani mas teszta - ahogy
>>>> a valo vilagban gyorsitas is .
>>>> a benzines elindul egyesben es huzatja 50-ig , ekkor kezdi erezni hogy
>>>> esik a nyomatek , ekkor felkapcsol - termeszetesen huzathatna tovabb ,
>>>> de a tobbseg a nyomatekmax alapjan vezet , nem a diagramot erzi -
>>>> hanem azt hogy "ha tovabb forgatom , csokken a gyorsulas" kettesben
>>>> eleri a szazat , itt felkapcsol , negyes , otosbe es egy full linearis
>>>> nyomatektartomanyban autozik .
>>>> a dizeles ugyanigy vezet : tehat elhuzatja kb 25- ig , itt valt ,
>>>> elveszt nemi idot (mondjuk ugyanannyit mint a benzines az elso
>>>> valtasnal)
>>>> es ha nem a diagrammot nezi , csak azt amit erez (hogy kelletlen az
>>>> auto , mar csokken a gyorsitokepessege , akkor negyesig valt fel
>>>> szazig . harommal tobbet valt ,ami a legoptiimalisabb becsles alapjan
>>>> is bo harom masodperc es sok gepeszkedes , gaz , kuplung stb .
>>>> egyszeru urvezetokent a benyast sokkal jobbnak erzi majd - mert
>>>> megindul es amikor megindul , akkor mintha az egekbe forogna es vegig
>>>> egyenletesen huzna .
>>>> a dizelnel mar a forgatasa sem lesz jo erzes , raadasul ahol elkezd
>>>> elerotlenedni a blokk , ott neki meg huzatnia kell - igy vegig ugy
>>>> erzi hogy kinozza a motort - le is fog szokni rola .
>>>>
>>>> nezz meg egy barmilyen atlag sofort - a nyomatekgorbe felfele vezeto
>>>> szakaszan autozik , azutan picivel kapcsol .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Kovács József<kj at faldeko.hu> írta (2011. június 13. 13:39):
>>>>
>>>>>
>>>>> No megvan a dieseles gyorsítási diagram is...
>>>>> http://img.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>>>>
>>>>> Látszik, hogy a benyáshoz képest
>>>>> pl. 3-ban menyivel nagyobbat ugrik
>>>>> De, a 125-150 sávot már bukja, ha az is kellene
>>>>>
>>>>> A két görbe, jól mutatja, hogy átlagos tempózásnál
>>>>> a dizel tud kezesebb lenni, mert
>>>>> - azonos fokozatban, jobban mozdul
>>>>> - eggyel nagyobb fokozatban, hozza az azonos gyorsulást.
>>>>>
>>>>> Megj: a Honda a hozzáértők szerint, állítólag
>>>>> elég jól illeszti a dieselnél is váltót a motorohoz
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2011.06.13. 13:23 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2011.06.13. 12:53 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Kovács József wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> A hatás különbség....
>>>>>>>>
>>>>>>>> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
>>>>>>>> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Csakhát soxor elég is az ameddig megy...
>>>>>> HA, nem elég, akkor bukta és jobb a benzines.
>>>>>>
>>>>>> http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>>>>>>
>>>>>> A civic 3.-ban pl. végig pörgi, ha akarom
>>>>>> a teljes 20...150 km/h tartományt, váltás nélkül
>>>>>> Na jó... igazán húzni csak 45-50 km/h körül kezd.
>>>>>> De, onnan aztán végig húz 145-150 km/h-ig.
>>>>>>
>>>>>> A 4. pedig cirka 35-165, ami igazából 55-130 között prima
>>>>>>
>>>>>> A 6. meg lehetne még kicsit kisebb áttételű is...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata
>>>>>>> közel
>>>>>>> van a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines
>>>>>>> alapjárata
>>>>>>> is följebb lenne, és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot
>>>>>>> rúgna.
>>>>>>>
>>>>>>> Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a
>>>>>>> fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még
>>>>>>> a
>>>>>>> fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat
>>>>>>> van?
>>>>>>> Fülre azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig
>>>>>>> nő
>>>>>>> a fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom,
>>>>>>> hogy nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem
>>>>>>> vált,
>>>>>>> már 6ezer, még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet
>>>>>>> dízellel megcsinálni.
>>>>>>>
>>>>>>> Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla
>>>>>>> fordulatszámon is, meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és
>>>>>>> vigyáz rá.
>>>>>>>
>>>>>>> hjozsi
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>>>>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>>>>> 06/12/11 20:34:00
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>>>>>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>>>> 06/12/11
>>>>>> 20:34:00
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verzió: 9.0.901 / Vírus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>>>>> 06/12/11
>>>>> 20:34:00
>>>>>
>>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list