[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jun 13 13:23:40 CEST 2011
2011.06.13. 12:53 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Kovács József wrote:
>
>> A hatás különbség....
>>
>> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
>> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
>
> És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?
Csakhát soxor elég is az ameddig megy...
HA, nem elég, akkor bukta és jobb a benzines.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
A civic 3.-ban pl. végig pörgi, ha akarom
a teljes 20...150 km/h tartományt, váltás nélkül
Na jó... igazán húzni csak 45-50 km/h körül kezd.
De, onnan aztán végig húz 145-150 km/h-ig.
A 4. pedig cirka 35-165, ami igazából 55-130 között prima
A 6. meg lehetne még kicsit kisebb áttételű is...
KJ
>
>
> Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata közel
> van a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines alapjárata
> is följebb lenne, és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot rúgna.
>
> Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a
> fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még a
> fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat van?
> Fülre azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig nő
> a fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom,
> hogy nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem vált,
> már 6ezer, még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet
> dízellel megcsinálni.
>
> Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla
> fordulatszámon is, meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és
> vigyáz rá.
>
> hjozsi
>
>
>
>
>
> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma: 06/12/11 20:34:00
>
More information about the Elektro-etc
mailing list