[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek

Kovács József kj at faldeko.hu
Mon Jun 13 13:39:35 CEST 2011


No megvan a dieseles gyorsítási diagram is...
http://img.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg

Látszik, hogy a benyáshoz képest
pl. 3-ban menyivel nagyobbat ugrik
De, a 125-150 sávot már bukja, ha az is kellene

A két görbe, jól mutatja, hogy átlagos tempózásnál
a dizel tud kezesebb lenni, mert
- azonos fokozatban, jobban mozdul
- eggyel nagyobb fokozatban, hozza az azonos gyorsulást.

Megj: a Honda a hozzáértők szerint, állítólag
elég jól illeszti a dieselnél is  váltót a motorohoz

KJ




2011.06.13. 13:23 keltezéssel, Kovács József írta:
>
>
> 2011.06.13. 12:53 keltezéssel, jhidvegi írta:
>> Kovács József wrote:
>>
>>> A hatás különbség....
>>>
>>> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
>>> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
>>
>> És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?
>
> Csakhát soxor elég is az ameddig megy...
> HA, nem elég, akkor bukta és jobb a benzines.
>
> http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/3/6/5/BIG_0009070365.jpg
>
> A civic 3.-ban pl. végig pörgi, ha akarom
> a teljes 20...150 km/h tartományt, váltás nélkül
> Na jó... igazán húzni csak 45-50 km/h körül kezd.
> De, onnan aztán végig húz 145-150 km/h-ig.
>
> A 4. pedig cirka 35-165, ami igazából 55-130 között prima
>
> A 6. meg lehetne még kicsit kisebb áttételű is...
>
>
> KJ
>
>>
>>
>> Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata közel
>> van a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines alapjárata
>> is följebb lenne, és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot
>> rúgna.
>>
>> Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a
>> fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még a
>> fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat van?
>> Fülre azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig nő
>> a fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom,
>> hogy nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem vált,
>> már 6ezer, még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet
>> dízellel megcsinálni.
>>
>> Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla
>> fordulatszámon is, meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és
>> vigyáz rá.
>>
>> hjozsi
>>
>>
>>
>>
>>
>> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
>> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma:
>> 06/12/11 20:34:00
>>
>
>
>
>
> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma: 06/12/11 20:34:00
>



More information about the Elektro-etc mailing list