[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 13 12:53:17 CEST 2011


Kovács József wrote:

> A hatás különbség....
>
> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!

És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?


Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata közel van a max 
nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines alapjárata is följebb lenne, 
és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot rúgna.

Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a 
fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még a 
fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat van? Fülre 
azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig nő a 
fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom, hogy 
nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem vált, már 6ezer, 
még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet dízellel megcsinálni.

Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla fordulatszámon is, 
meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és vigyáz rá.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list