[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 13 12:53:17 CEST 2011
Kovács József wrote:
> A hatás különbség....
>
> A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
> Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
És aztán? Nem megy tovább, csak ha felkapcsolsz, nemde?
Szóval ez a nagy megindulás csak azért lehet, mert az alapjárata közel van a max
nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz. Ha a benzines alapjárata is följebb lenne,
és a sebváltó is úgy lenne illesztve, az is nagyot rúgna.
Mindenképpen úgy látom, hogy a dízelnél relatíve szűk nem csak a
fordulatszám-tartomány, amiben ez a nagy nyomaték ott van, hanem még a
fordulatszámtartomán-arány is szűk. Kamionban hány sebesség fokozat van? Fülre
azt hallom a dízeleknél, hogy amikor kijön belőle a kakaó, alig nő a
fordulatszám, és kapcsolni kell. Benzin? Motorkerékpárokon hallom, hogy
nekilódul a fazon, pörög följebb, még följebb, még mindig nem vált, már 6ezer,
még mindig húzza, már 9ezer, még mindig... Ezt nem lehet dízellel megcsinálni.
Különben is, a villanymotor a csúcs. Ott a max nyomaték nulla fordulatszámon is,
meg maxon is. :-) Csak legyen, ami táplálja, és vigyáz rá.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list