[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jun 13 12:26:24 CEST 2011
2011.06.13. 12:10 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Kovács József wrote:
>> A két AZONOS kivitelű, flezsereltségű és gyorsulású,
>> azaz ikertestvér HONDA CIVIC görbéje.
>> 1.8 benzin kontra 2.2 diesel
>>
>> http://img.index.hu/imgfrm/0/0/9/2/BIG_0009070092.jpg
>
> A kép azon túl, hogy nagyon látványos a nyomatékbeli eltérés, egy
> műszaki vénájúnak azt mutatja, hogy a benzines jóval rugalmasabb, szóval
> sokkal szélesebb fordulatszám-tartományon képes nem nagyon más
> nyomatékot kifejteni.
>
> Ha azonos a teljesítmény, én máig nem értem azt a nagy ovációt a dízel
> nyomatékáról.
A hatás különbség....
A diesel nagyot rúg amikor odalépsz neki, azaz megindul rendesen.
Akár visszakapcsolás nélkül is, elég rendeset lép!
A benzines is elkezd húzni, de nem olyan vehemensen.
Sőt komolyabb gyorsuláshoz vissza kell váltani 1-et, olykor 2-t.
Sőt, hatodikban 70-80 km/h körül 3-at is :-)
kb. két előzési-gyorsulási helyzet van a gyakorlatban.
- amikor elég csak egy nem túl nagy sebesség növelés is
ez a helyzet városi forgalomban ill,
a nem sietős országúti előzésnél van
ilyenkor a diesel ha nem sokkal van alapjárat fölött
akkor visszaváltás nélkül is, megibdul, hisz mászik fel
a nyomaték görbén, ahogy nő a fordulat...
a benzines is elindul, de jobb, ha van egy visszaváltás...
- amikor kell a nagy sebesség különbség, akkor
előáll az (genyozós "verseny" szituban pl), hogy
a diesel eleinet ellép, aztán kezdi utolérni a benzines
és akár el is hagyja a végén, ilyen mondjuk
egy 80>>140 km/h gyorsítási menet a pályára felhajtásnál, ezt
úgy 120 körül szokták bukni a 3 liternél kisebb német dizelek
neki váltania kell (lepörgött) nekem viszont kitart a vele
3.-ban összemérhető az útra letett a nyomatékom, akár 150-ig is :-))
Szóval,az első szituban a diesel, tud barátságosabb lenni...
KJ
> A fő érv, ami nekem szimpatikus, hogy a dízelek baromi keveset is tudnak
> kajálni.
>
> Na meg hogy a kőolaj lepárlásakor keletkezik ez is, az is, és ezek
> egymáshoz viszonyított ára attól függ a keletkezési arányon túl, hogy
> milyen kereslet van egyikre-másikra. Ha a szimpátiafaktor pl a dízel
> mellett szólna nagy arányban, és lecsökkenne a benzinesek gyártása a
> töredékére, egy halom fölös benzin maradna, emiatt olcsóbbá válna, és
> akinek még van benzinüzemű járgánya, ők járnának jól. Azért nem történik
> ilyen, mert az elmozdulás errefelé (a dízelolaj relatív drágulása)
> visszafogja a dízelek felé történő arányeltolódást.
>
> hjozsi
>
>
>
>
>
> Ellenörizte: AVG - www.avg.com
> Verziô: 9.0.901 / Vîrus adatbázis: 271.1.1/3699 - Kiadás dátuma: 06/12/11 20:34:00
>
More information about the Elektro-etc
mailing list