[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Mon Jun 13 07:14:53 CEST 2011


Ertem, ram celzol, es reszben igazad van, hisz en sem tettem hozza, hogy 
_nem_ a mai csodadizelekrol beszeltem.

Karoly

On 13.06.2011 01:06, charles hoss wrote:
> ismerunk meg olyat aki szerint a dizelek szeles es lapos nyomatekuak ,
> jol vezethetoek , takarekosak :)
> amit leirsz , pont az a bajom veluk - hegyes a nyomatekgorbe , szuk -
> folyamatosan azert kell gepeszkedj hogy a turbo es a motor is jol
> erezze magat - mikozben a gazpedalt egy parkinsonos , enyhen demens
> nemetre mereteztek - de akkor minek ez a teljesitmeny ?
> lehet hogy nem volt 150 lo a szemelyautokban , de a regi II-es golf
> GTD , GTI fekekkel , vezethetosegre ,  fogyasztasra es hajtasra is
> jobb volt mint a mai csodadizelek - es az meg egy vezetheto auto volt
> - csak muszakilag volt a nemet elkurvulas elsofutara . meg epp jo volt
> - de utana ...
> bye
> dexter
>
>
> 2011/6/13 Dukai Zoltan<dzoltan.listak at gmail.com>:
>    
>> Jujaj!
>> ezt a velemenyt kiegeszitenem azzal hogy minde REGI dizel ilyen volt...
>>
>> mult heten, ceges vectran morgolodtam (2006-bol):
>> kinn nemetorszagban mar vezettem parezer km-t, nem tuntek fel egyes
>> hianyossagai a szep szeles es nagy nemet utaknak koszonhetoen (na meg foleg
>> varoskozi hetvegi utazgatasokra hasznaltam).
>> a mar Dexter altal emlitett A oszlop vastagsaga mar akkor is feltunt
>> az hogy az elektromos gazpedalt nem szerettem meg, az is, de hogy suru
>> varosi forgalomban ennyire szarul vezetheto auto legyen...
>> indulsz lampatol (1.9 literes turbodizel, 150 paci kb), elsoben oda kell
>> figyelni hogy tartsd a fordulatszamot, lassan engedd a kuplungot, mert lassu
>> az elektromos gazpedal, eleg konnyu lefulladni vele. elsoben megindulsz,
>> masodik, nyomod a gazt. 1200 korul jarunk, sehol semmi gyorsulas, mi a
>> fene... nyomod lejjebb, meglejjebb, alig maszik fel a fordulatszam mutato.
>> amint eleri az 1800-at berug a turbo - de mivel mar tulnyomtad a gazt
>> megrokonyodesedben hogy miert nem megy ez a csodakocsi 2006-bol- olyan
>> erovel rug meg hogy masodikban szaraz meleg aszfalton elporognek a kerekek.
>> dinamikus kozlekedesrol itt beszelni sem lehet, bologatsz benne mint egy
>> bologatos kutya. teszteltem: egyenletes haladasnal tovigtaposom a gazpedalt,
>> 1... 2...masodpercet szamolok lassan es akkor kezd el gazt adni. igaz hogy a
>> nemet palyan 200 felett mentem vele, palyan nem is tunik ez fel annyira (
>> viszont ugy zabal hogy szemmel lathatoan esik lefele az uzemanyagszin mutato
>> :D ). meg harminc eves sem vagyok, es mar vissza kell sirnom a regi jol
>> vezetheto autokat, amikor erzem hogy a bovden megrantja azt a
>> pillangoszelepet es horogve azonnal huz, fujtat a technika? :) zoldfulu
>> kollega nem akarta elhinni amig nem probalta, hogy ezzel nem tud ugy
>> autozni, mint egy regebbi dizelessel, hogy szinte alapgazon kivisz a
>> vilagbol, pedig az ember nem ilyen erzest varna a 150 loerovel beharangozott
>> autotol :(
>>
>>   Fekete Róbert :
>>      
>>> minden diesel ilyen
>>> városba általánosan 2000-ig ritkán kell kihúzatni 1200-1500 inkább az
>>> általános legalább is ahogy én járok vele
>>>
>>>        
>>
>>      
>
>    



More information about the Elektro-etc mailing list