[elektro-etc] nyomatek , teljesitmeny , kisauto

potyo potyo.ada at gmail.com
Wed Jun 8 11:15:39 CEST 2011


Zenét is csak egyszer kell bekapcsolni, utána az is működik magától :-)

2011. június 8. 11:13 vajk fekete írta, <halaloszto at yahoo.co.uk>:

> ergonomia, haggyadma.
> manapsag pl minden autoba jobboldalt teszik a kormanyra a radio
> kezeloszerveit.
> mijeeee??? onnan 20cm-re van a radio, ha jobbkezzel akarnam kezelni, el is
> ernem. mer balkezen van a tempomat, hiszen ha elernyedten tempomattal
> vezetek,
> akkor balkezzel fogom a kormanyt. nana, csakhogy ha tempomattal felkezzel
> vezetek, akkor pont az a poen, hogy nem kell nyulni a tempomathoz, viszont
> hallgatnam a zenet vazze.
>
> nameg hogy sporolasbol a tempomat es a radio kezeloszerve ugyanaz a
> froccsontott
> muanyag, teljesen trivialis osszekeverni es zene hangositas helyett
> bekapcsolni
> a tempomatot es elkezdeni gyorsitani.
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> To: elektro-etc <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Wed, 8 June, 2011 9:58:50
> Subject: [elektro-etc] nyomatek , teljesitmeny , kisauto
>
> http://totalcar.hu/tesztek/2011/06/08/fulembe_forro_olmot_ontsetek/
>
> ez pontosan az az erzes ami a dizeleknel a gondot okozza : nyomatek hegyek
> :
>
> >Bármennyire is szeretnénk elodázni, nem lehet: be kell röffenteni a kis
> >olajkályhát. Tesztautónkban az 1.3 CDTI ECOTEC motor erősebbik, 95 lóerős
> >változata...khm...dolgozott. (Kapható ugyanez olcsóbban, 75 lóerővel is).
> >Papíron nem mutat rosszul a 95 lóerőhöz tartozó 210 newtonméteres nyomaték
> és az
> >1145 kilós önsúly, a valóság azért kicsit más.
>
> A maximális nyomatéknak ugyan 1750-3250-es tartományban rendelkezésre
> kéne állnia, de erősen keresnünk kell azt a pillanatnyi nyomatékpúpot,
> amikor valójában érezhető egy pillanatnyi fellángolás. A 95 lóerő sem
> jön elő csak úgy, hipp-hopp, valahol 4000-es fordulat körül kell
> keresni őket, de az már sztratoszférikus és igen kellemetlen tartomány
> a kis motornak. Kicsit rázza a lusta, plasztikropi-váltókart, amolyan
> időutazás a kilencvenes évek közepére, de kulturáltságban Csikós
> öthengeres, ókori szívódízele megsemmisítő csapást mér rá.
>
> na ez az . a masik , amit mar a vectraban is ereztem - az ergonomia
> hianya . a navigaciot elraktak "valahova" - ahogy sikerult
>
> >Az igazság az, hogy nem tudtam megkedvelni ezt az autót. Pedig
> vitt-hozott,
> >épségben, kisautóhoz képest relatív kényelemben, valamivel öt liter felett
> >fogyasztva, ami azért nem rossz, de érezni: ennél a motor-váltó kombónál
> csak
> >jobbat lehet választani. Ez így egy erős hármas
>
> negy meter , tobb mint egy tonna - kisauto ? a fogyasztasa meg minden
> csak nem kicsi . a cikkben benne is van hogy miert .
> ez szegyen , nem fejlesztes .
>
> bye
> dexter
>


More information about the Elektro-etc mailing list