[elektro-etc] nyomatek , teljesitmeny , kisauto

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Jun 8 11:13:35 CEST 2011


ergonomia, haggyadma. 
manapsag pl minden autoba jobboldalt teszik a kormanyra a radio kezeloszerveit. 
mijeeee??? onnan 20cm-re van a radio, ha jobbkezzel akarnam kezelni, el is 
ernem. mer balkezen van a tempomat, hiszen ha elernyedten tempomattal vezetek, 
akkor balkezzel fogom a kormanyt. nana, csakhogy ha tempomattal felkezzel 
vezetek, akkor pont az a poen, hogy nem kell nyulni a tempomathoz, viszont 
hallgatnam a zenet vazze.

nameg hogy sporolasbol a tempomat es a radio kezeloszerve ugyanaz a froccsontott 
muanyag, teljesen trivialis osszekeverni es zene hangositas helyett bekapcsolni 
a tempomatot es elkezdeni gyorsitani.

vajk



________________________________
From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro-etc <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Wed, 8 June, 2011 9:58:50
Subject: [elektro-etc] nyomatek , teljesitmeny , kisauto

http://totalcar.hu/tesztek/2011/06/08/fulembe_forro_olmot_ontsetek/

ez pontosan az az erzes ami a dizeleknel a gondot okozza : nyomatek hegyek :

>Bármennyire is szeretnénk elodázni, nem lehet: be kell röffenteni a kis 
>olajkályhát. Tesztautónkban az 1.3 CDTI ECOTEC motor erősebbik, 95 lóerős 
>változata...khm...dolgozott. (Kapható ugyanez olcsóbban, 75 lóerővel is). 
>Papíron nem mutat rosszul a 95 lóerőhöz tartozó 210 newtonméteres nyomaték és az 
>1145 kilós önsúly, a valóság azért kicsit más.

A maximális nyomatéknak ugyan 1750-3250-es tartományban rendelkezésre
kéne állnia, de erősen keresnünk kell azt a pillanatnyi nyomatékpúpot,
amikor valójában érezhető egy pillanatnyi fellángolás. A 95 lóerő sem
jön elő csak úgy, hipp-hopp, valahol 4000-es fordulat körül kell
keresni őket, de az már sztratoszférikus és igen kellemetlen tartomány
a kis motornak. Kicsit rázza a lusta, plasztikropi-váltókart, amolyan
időutazás a kilencvenes évek közepére, de kulturáltságban Csikós
öthengeres, ókori szívódízele megsemmisítő csapást mér rá.

na ez az . a masik , amit mar a vectraban is ereztem - az ergonomia
hianya . a navigaciot elraktak "valahova" - ahogy sikerult

>Az igazság az, hogy nem tudtam megkedvelni ezt az autót. Pedig vitt-hozott, 
>épségben, kisautóhoz képest relatív kényelemben, valamivel öt liter felett 
>fogyasztva, ami azért nem rossz, de érezni: ennél a motor-váltó kombónál csak 
>jobbat lehet választani. Ez így egy erős hármas

negy meter , tobb mint egy tonna - kisauto ? a fogyasztasa meg minden
csak nem kicsi . a cikkben benne is van hogy miert .
ez szegyen , nem fejlesztes .

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list