[elektro-etc] nyomatek , teljesitmeny , kisauto

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Jun 8 10:30:47 CEST 2011


par eve csinaltak egy tesztet valami mazdaval meg egy regi kis franciaval .
halomra alazta a modern verdat a kisoreg .
ezt is lenyomna siman . hat liter mint eco ?
a wagoner benzinbol nem eszik ennyit orszaguton .
es abban nem megy szet a turbo , az injektorok par km alatt .

bye
dexter


potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. június 8. 10:25):
> Nekem az tetszik legjobban, hogy mindenfelé reszelnek valamit, hogy
> kevesebbet fogyasszon, aztán az egészet agyonvágják azzal, hogy kihagyják a
> hatodik fokozatot.
>
> Meg ezek a fogyasztási adatok is elég röhelyesek, amiket megadnak mostanában
> az autógyárak...
>
> 2011/6/8 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>
>> http://totalcar.hu/tesztek/2011/06/08/fulembe_forro_olmot_ontsetek/
>>
>> ez pontosan az az erzes ami a dizeleknel a gondot okozza : nyomatek hegyek
>> :
>>
>> >Bármennyire is szeretnénk elodázni, nem lehet: be kell röffenteni a kis
>> olajkályhát. Tesztautónkban az 1.3 CDTI ECOTEC motor erősebbik, 95 lóerős
>> változata...khm...dolgozott. (Kapható ugyanez olcsóbban, 75 lóerővel is).
>> Papíron nem mutat rosszul a 95 lóerőhöz tartozó 210 newtonméteres nyomaték
>> és az 1145 kilós önsúly, a valóság azért kicsit más.
>>
>> A maximális nyomatéknak ugyan 1750-3250-es tartományban rendelkezésre
>> kéne állnia, de erősen keresnünk kell azt a pillanatnyi nyomatékpúpot,
>> amikor valójában érezhető egy pillanatnyi fellángolás. A 95 lóerő sem
>> jön elő csak úgy, hipp-hopp, valahol 4000-es fordulat körül kell
>> keresni őket, de az már sztratoszférikus és igen kellemetlen tartomány
>> a kis motornak. Kicsit rázza a lusta, plasztikropi-váltókart, amolyan
>> időutazás a kilencvenes évek közepére, de kulturáltságban Csikós
>> öthengeres, ókori szívódízele megsemmisítő csapást mér rá.
>>
>> na ez az . a masik , amit mar a vectraban is ereztem - az ergonomia
>> hianya . a navigaciot elraktak "valahova" - ahogy sikerult
>>
>> >Az igazság az, hogy nem tudtam megkedvelni ezt az autót. Pedig
>> vitt-hozott, épségben, kisautóhoz képest relatív kényelemben, valamivel öt
>> liter felett fogyasztva, ami azért nem rossz, de érezni: ennél a motor-váltó
>> kombónál csak jobbat lehet választani. Ez így egy erős hármas
>>
>> negy meter , tobb mint egy tonna - kisauto ? a fogyasztasa meg minden
>> csak nem kicsi . a cikkben benne is van hogy miert .
>> ez szegyen , nem fejlesztes .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list