[elektro-etc] nyomatek , teljesitmeny , kisauto
Xorn
toth.endre at gmail.com
Wed Jun 8 10:35:18 CEST 2011
Mondjuk dizelnel nem lenne baj osszenezni a kisoreg karosanyagait a
maiakkal. Nem tudom, mi lenne az eredmeny, de biztos lenne egy kis
kulonbseg.
Amugy Citroan AX mar kb. 20 eve tudta a 4 liter es az alatti
fogyasztast. Mas kerdes, hogy manapsag 4 literrel jaro dizel kicsit
maskepp kozlekedik. En a 2.2-es Mondeo kombimat vettem ugy, hogy
4,4-et mutatott a szamitogepe, es a tapasztalatok szerint 1-2 tizeddel
mutat csak kevesebbet a valosnal. Mondjuk autopalyatemponal Becs-Bp
kozott azert nem tudja, ott kell neki a 6-6,5 liter, szeliranytol,
klimatol fuggoen.
Best regards,
Andy
2011/6/8 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> par eve csinaltak egy tesztet valami mazdaval meg egy regi kis franciaval .
> halomra alazta a modern verdat a kisoreg .
> ezt is lenyomna siman . hat liter mint eco ?
> a wagoner benzinbol nem eszik ennyit orszaguton .
> es abban nem megy szet a turbo , az injektorok par km alatt .
>
> bye
> dexter
>
>
> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2011. június 8. 10:25):
>> Nekem az tetszik legjobban, hogy mindenfelé reszelnek valamit, hogy
>> kevesebbet fogyasszon, aztán az egészet agyonvágják azzal, hogy kihagyják a
>> hatodik fokozatot.
>>
>> Meg ezek a fogyasztási adatok is elég röhelyesek, amiket megadnak mostanában
>> az autógyárak...
>>
>> 2011/6/8 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>
>>> http://totalcar.hu/tesztek/2011/06/08/fulembe_forro_olmot_ontsetek/
>>>
>>> ez pontosan az az erzes ami a dizeleknel a gondot okozza : nyomatek hegyek
>>> :
>>>
>>> >Bármennyire is szeretnénk elodázni, nem lehet: be kell röffenteni a kis
>>> olajkályhát. Tesztautónkban az 1.3 CDTI ECOTEC motor erősebbik, 95 lóerős
>>> változata...khm...dolgozott. (Kapható ugyanez olcsóbban, 75 lóerővel is).
>>> Papíron nem mutat rosszul a 95 lóerőhöz tartozó 210 newtonméteres nyomaték
>>> és az 1145 kilós önsúly, a valóság azért kicsit más.
>>>
>>> A maximális nyomatéknak ugyan 1750-3250-es tartományban rendelkezésre
>>> kéne állnia, de erősen keresnünk kell azt a pillanatnyi nyomatékpúpot,
>>> amikor valójában érezhető egy pillanatnyi fellángolás. A 95 lóerő sem
>>> jön elő csak úgy, hipp-hopp, valahol 4000-es fordulat körül kell
>>> keresni őket, de az már sztratoszférikus és igen kellemetlen tartomány
>>> a kis motornak. Kicsit rázza a lusta, plasztikropi-váltókart, amolyan
>>> időutazás a kilencvenes évek közepére, de kulturáltságban Csikós
>>> öthengeres, ókori szívódízele megsemmisítő csapást mér rá.
>>>
>>> na ez az . a masik , amit mar a vectraban is ereztem - az ergonomia
>>> hianya . a navigaciot elraktak "valahova" - ahogy sikerult
>>>
>>> >Az igazság az, hogy nem tudtam megkedvelni ezt az autót. Pedig
>>> vitt-hozott, épségben, kisautóhoz képest relatív kényelemben, valamivel öt
>>> liter felett fogyasztva, ami azért nem rossz, de érezni: ennél a motor-váltó
>>> kombónál csak jobbat lehet választani. Ez így egy erős hármas
>>>
>>> negy meter , tobb mint egy tonna - kisauto ? a fogyasztasa meg minden
>>> csak nem kicsi . a cikkben benne is van hogy miert .
>>> ez szegyen , nem fejlesztes .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list