[elektro-etc] concorde

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Dec 5 21:57:13 CET 2011


2011/12/5 Anonymus <anonymus at telemester.hu>:
> Szia !
>
> 2011.12.05. 20:48 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>> Plane, hogy kifele kb. 1/10 keresztmetszeten fujja, plusz magasabb
>> homerseklet, plusz elegett uzemanyag.
>
>
> A Concorde-nál nem volt cél, hogy a kilépő gáz hangsebesség alatt legyen,
> lévén a gép is ez felett repült. Valójában hasonló hajtóművekkel ment, mint
> a vadászgépek. (nagy kiáramló sebesség, utánégető felszálláskor)
>
>>  Bar a modern ketaramuaknal ez
>> sem szo szerint igaz.
>
>
> Itt semmi sem lépi át a hanghatárt (a kilépő gáz sem), ezért csendesebb, meg
> itt a fogyasztás is szempont volt, mig a Concorde-nál nem. (elég durva
> fogyasztással repült, a sebesség ellenére is, és az elején volt valami
> gondja a zajjal is, amerikában)
>
> A leállításánál nemcsak a lezuhant gép játszott szerepet, amúgy sem volt egy
> túl nagy hasznot termelő gép. Annak ellenére, hogy a jegy rá  elég horror
> volt, viszont folyamatosan reszelni kellett a rövid szervizciklusok miatt.
> Ennek ellenére egy mérnöki (fejlesztési) csúcs volt, és azért mutatós
> portékának számított, ja és mellesleg egy presztizsgép volt.
> Tudták a tulajok, hogy baromi drága lesz, de ez volt az első szuperszónikus
> (eddig az utolsó is) utasszállító.

ma egy ccd chippel potolni lehene az egesz nyakat - hd-ben viritana a
muszerfalon a kep es nem kene ha jol remlik masfel tonna mechanika az
elejebe .


bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list