[elektro-etc] concorde

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Mon Dec 5 21:58:46 CET 2011


A lehajtható orr a TU-144 jellemzője volt. :D
A Concorde orra nem hajlott.

2011/12/5 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> 2011/12/5 Anonymus <anonymus at telemester.hu>:
>> Szia !
>>
>> 2011.12.05. 20:48 keltezéssel, Xorn írta:
>>>
>>> Plane, hogy kifele kb. 1/10 keresztmetszeten fujja, plusz magasabb
>>> homerseklet, plusz elegett uzemanyag.
>>
>>
>> A Concorde-nál nem volt cél, hogy a kilépő gáz hangsebesség alatt legyen,
>> lévén a gép is ez felett repült. Valójában hasonló hajtóművekkel ment, mint
>> a vadászgépek. (nagy kiáramló sebesség, utánégető felszálláskor)
>>
>>>  Bar a modern ketaramuaknal ez
>>> sem szo szerint igaz.
>>
>>
>> Itt semmi sem lépi át a hanghatárt (a kilépő gáz sem), ezért csendesebb, meg
>> itt a fogyasztás is szempont volt, mig a Concorde-nál nem. (elég durva
>> fogyasztással repült, a sebesség ellenére is, és az elején volt valami
>> gondja a zajjal is, amerikában)
>>
>> A leállításánál nemcsak a lezuhant gép játszott szerepet, amúgy sem volt egy
>> túl nagy hasznot termelő gép. Annak ellenére, hogy a jegy rá  elég horror
>> volt, viszont folyamatosan reszelni kellett a rövid szervizciklusok miatt.
>> Ennek ellenére egy mérnöki (fejlesztési) csúcs volt, és azért mutatós
>> portékának számított, ja és mellesleg egy presztizsgép volt.
>> Tudták a tulajok, hogy baromi drága lesz, de ez volt az első szuperszónikus
>> (eddig az utolsó is) utasszállító.
>
> ma egy ccd chippel potolni lehene az egesz nyakat - hd-ben viritana a
> muszerfalon a kep es nem kene ha jol remlik masfel tonna mechanika az
> elejebe .
>
>
> bye
> dexter
>



More information about the Elektro-etc mailing list