[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
Szali Sandor
szali.sandor at gmail.com
Sun Sep 26 19:56:31 CEST 2010
jhidvegi wrote:
> Ha semmi nem lóg, és nem szorul, akkor csakis ez a ferde tengely
> miatti kaszniemelgetés hat a visszatérés irányába.
az tuti
> fordulni, mert túl eros összetartás van. Ezt hívják
> túlkormányzottságnak.
annak inkabb az a lenyege, hogy a segget tolja ki. az alulkormanyzott meg az
elejet.
de nem annyira a leirtak miatt alakul ki, hanem a stab rudak kemenysege es
az elso hatso kemenyseg aranya. A stab rudtol terhelodik at a masik kerek.
[meg persze a ha hatsokerek hajtas 500LE-vel, akkor kicsit hamarabb eldobja
a hatso tengelyt]
az osszetartas meg szettartas az egyenes futasra, meg a kanyarodasi hajlamra
van hatassal [initial turn] a massziv kanyarodasnal mar szerintem nem sok
hatasa van.
> Szerintem (ez csak egy mellékvélemény) kanyarban jobb, ha inkább
> alulkormányzott a járgány, mármint kirepülés, megcsúszás
> szempontjából,
nekunk biztos
versenyzonek nem biztos :)
> lényegesebbnek tartom normál, hétköznapi, és nem versenyszeru
> vezetésnél, hogy egyenesben mind a két kubaszov kerék ugyanarra
> akarjon menni, akkor nem kopnak annyira. :)
megerne neked is probat, kis szettartas ha jol ertelmezem akkor segit ebben,
kicsit neha jobban kell terelgetni egyenesben [negativ kerekdolesnel. ha
szembol nezed akkor a kerekek alja kijjebb van]
> Ha viszont az elso kerekek a meghajtottak, akkor minden hézagot,
> rugalmas kötést úgy deformálnak, hogy az összetartás erosebb, mint
> amit álló, nyomatékmentes helyzetben beállítottak. Szegény tulaj, azt
> hiszi, minden fasza, aztán szól a rendor, hogy a küso széle kopott a
> keréknek. :-) Nem beszélve arról, hogy emiatt mennyivel több benzint
> égetett el.
en most lottem be a gyari 0.25fok [15perc a szog, az ido az tobb volt]
osszetartast, erzesre kicsit szarabbul gurul, de kevesebb a kovalygas.
More information about the Elektro-etc
mailing list