[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Sun Sep 26 19:56:31 CEST 2010


jhidvegi wrote:
> Ha semmi nem lóg, és nem szorul, akkor csakis ez a ferde tengely
> miatti kaszniemelgetés hat a visszatérés irányába.

az tuti

> fordulni, mert túl eros összetartás van. Ezt hívják
> túlkormányzottságnak.

annak inkabb az a lenyege, hogy a segget tolja ki. az alulkormanyzott meg az 
elejet.
de nem annyira a leirtak miatt alakul ki, hanem a stab rudak kemenysege es 
az elso hatso kemenyseg aranya. A stab rudtol terhelodik at a masik kerek. 
[meg persze a ha hatsokerek hajtas 500LE-vel, akkor kicsit hamarabb eldobja 
a hatso tengelyt]
az osszetartas meg szettartas az egyenes futasra, meg a kanyarodasi hajlamra 
van hatassal [initial turn] a massziv kanyarodasnal mar szerintem nem sok 
hatasa van.


> Szerintem (ez csak egy mellékvélemény) kanyarban jobb, ha inkább
> alulkormányzott a járgány, mármint kirepülés, megcsúszás
> szempontjából,

nekunk biztos
versenyzonek nem biztos :)

> lényegesebbnek tartom normál, hétköznapi, és nem versenyszeru
> vezetésnél, hogy egyenesben mind a két kubaszov kerék ugyanarra
> akarjon menni, akkor nem kopnak annyira. :)

megerne neked is probat, kis szettartas ha jol ertelmezem akkor segit ebben, 
kicsit neha jobban kell terelgetni egyenesben [negativ kerekdolesnel. ha 
szembol nezed akkor a kerekek alja kijjebb van]

> Ha viszont az elso kerekek a meghajtottak, akkor minden hézagot,
> rugalmas kötést úgy deformálnak, hogy az összetartás erosebb, mint
> amit álló, nyomatékmentes helyzetben beállítottak. Szegény tulaj, azt
> hiszi, minden fasza, aztán szól a rendor, hogy a küso széle kopott a
> keréknek. :-) Nem beszélve arról, hogy emiatt mennyivel több benzint
> égetett el.

en most lottem be a gyari 0.25fok [15perc a szog, az ido az tobb volt] 
osszetartast, erzesre kicsit szarabbul gurul, de kevesebb a kovalygas. 



More information about the Elektro-etc mailing list