[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Sep 26 21:25:22 CEST 2010
Szali Sandor wrote:
>> fordulni, mert túl eros összetartás van. Ezt hívják
>> túlkormányzottságnak.
>
> annak inkabb az a lenyege, hogy a segget tolja ki. az alulkormanyzott
> meg az elejet.
Na jó, ez így elég vad. Ha hátsókerék-meghajtású a dög, és adják neki a kakaót,
mindenképpen a seggét fogja kitolni, elsőkerekes meg az elejét ugye. (Kimászik a
surlódási kúpból, ha van előre-hátra irányú erő is.)
Szóval ez nem az autó sajátja simán. Na de nem bánom, ha aszondod, hogy ezt
nevezik ennek, akkor egye fenyő.
> de nem annyira a leirtak miatt alakul ki, hanem a stab rudak
> kemenysege es az elso hatso kemenyseg aranya. A stab rudtol
> terhelodik at a masik kerek.
Szerintem a stabrúd csak azt tudja, hogy ezzel a kaszni borulása (látvány)
szűnik meg. Illetve ezzel kicsit a súlypont elmozdulása is oldalirányban. A
kerekekre a talaj által ható erő nem változhat ettől.
>> Szerintem (ez csak egy mellékvélemény) kanyarban jobb, ha inkább
>> alulkormányzott a járgány, mármint kirepülés, megcsúszás
>> szempontjából,
>
> nekunk biztos
> versenyzonek nem biztos :)
A versenyző is csúszkál, csak ő tud határon is evezni. Ekkor nem mindegy, hogy
ezt mekkora olalirányú gyorsulás mellett teheti meg.
>> vezetésnél, hogy egyenesben mind a két kubaszov kerék ugyanarra
>> akarjon menni, akkor nem kopnak annyira. :)
>
> megerne neked is probat, kis szettartas ha jol ertelmezem akkor segit
> ebben, kicsit neha jobban kell terelgetni egyenesben [negativ
> kerekdolesnel. ha szembol nezed akkor a kerekek alja kijjebb van]
Szóval az a negatív kerékdőlés, amikor terpesztenek a kerekek? Szerintem ez
volna a normális.
Én biztos nem mászok be a járgány alá, és tekergetem az összetartást, a
terpesztést nem lehet állítani, az tuti, max hézagolással. (Bejlagolás vagy
beilagolás, ahogy ők nevezik.)
> en most lottem be a gyari 0.25fok [15perc a szog, az ido az tobb volt]
> osszetartast, erzesre kicsit szarabbul gurul, de kevesebb a kovalygas.
Nem tudom, mi értelme van matatni ilyesmit az autón házilag. Hacsaknem versenyre
való.
Ami viszont fontos lehet, ha olyan a beállítás, hogy amikor elfordul a járgány,
a külső oldali kerekek elkezdenek még jobban terpeszteni, hogy amikor megkapja
az oldalirányú erőt, a gumiballon ne a kocsi alá forduljon, hanem ekkor is a
"talpán" maradjon a kerék. Belül ugyanez kifelé dőlést jelent. Néha látni olyan
jobb járgányon, amit úgy parkoltak le, hogy teljesen be van fordítva a kerék,
hogy ezt mennyire már eleve így csinálják a gyárban. A zsigulinál annyira maga
alá fordult a gumi, hogy rossz volt nézni.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list