[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Sep 26 21:25:22 CEST 2010


Szali Sandor wrote:

>> fordulni, mert túl eros összetartás van. Ezt hívják
>> túlkormányzottságnak.
>
> annak inkabb az a lenyege, hogy a segget tolja ki. az alulkormanyzott
> meg az elejet.

Na jó, ez így elég vad. Ha hátsókerék-meghajtású a dög, és adják neki a kakaót, 
mindenképpen a seggét fogja kitolni, elsőkerekes meg az elejét ugye. (Kimászik a 
surlódási kúpból, ha van előre-hátra irányú erő is.)

Szóval ez nem az autó sajátja simán. Na de nem bánom, ha aszondod, hogy ezt 
nevezik ennek, akkor egye fenyő.

> de nem annyira a leirtak miatt alakul ki, hanem a stab rudak
> kemenysege es az elso hatso kemenyseg aranya. A stab rudtol
> terhelodik at a masik kerek.

Szerintem a stabrúd csak azt tudja, hogy ezzel a kaszni borulása (látvány) 
szűnik meg. Illetve ezzel kicsit a súlypont elmozdulása is oldalirányban. A 
kerekekre a talaj által ható erő nem változhat ettől.

>> Szerintem (ez csak egy mellékvélemény) kanyarban jobb, ha inkább
>> alulkormányzott a járgány, mármint kirepülés, megcsúszás
>> szempontjából,
>
> nekunk biztos
> versenyzonek nem biztos :)

A versenyző is csúszkál, csak ő tud határon is evezni. Ekkor nem mindegy, hogy 
ezt mekkora olalirányú gyorsulás mellett teheti meg.

>> vezetésnél, hogy egyenesben mind a két kubaszov kerék ugyanarra
>> akarjon menni, akkor nem kopnak annyira. :)
>
> megerne neked is probat, kis szettartas ha jol ertelmezem akkor segit
> ebben, kicsit neha jobban kell terelgetni egyenesben [negativ
> kerekdolesnel. ha szembol nezed akkor a kerekek alja kijjebb van]

Szóval az a negatív kerékdőlés, amikor terpesztenek a kerekek? Szerintem ez 
volna a normális.
Én biztos nem mászok be a járgány alá, és tekergetem az összetartást, a 
terpesztést nem lehet állítani, az tuti, max hézagolással. (Bejlagolás vagy 
beilagolás, ahogy ők nevezik.)

> en most lottem be a gyari 0.25fok [15perc a szog, az ido az tobb volt]
> osszetartast, erzesre kicsit szarabbul gurul, de kevesebb a kovalygas.

Nem tudom, mi értelme van matatni ilyesmit az autón házilag. Hacsaknem versenyre 
való.

Ami viszont fontos lehet, ha olyan a beállítás, hogy amikor elfordul a járgány, 
a külső oldali kerekek elkezdenek még jobban terpeszteni, hogy amikor megkapja 
az oldalirányú erőt, a gumiballon ne a kocsi alá forduljon, hanem ekkor is a 
"talpán" maradjon a kerék. Belül ugyanez kifelé dőlést jelent. Néha látni olyan 
jobb járgányon, amit úgy parkoltak le, hogy teljesen be van fordítva a kerék, 
hogy ezt mennyire már eleve így csinálják a gyárban. A zsigulinál annyira maga 
alá fordult a gumi, hogy rossz volt nézni.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list