[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed May 5 09:31:25 CEST 2010


Acs Gabor wrote:
> Na és mi van akkor, ha nem teszed üresbe a lejtőn az autót, hanem
> kicsit még mindig nyomod a gázt? Nagy lejtőnél persze akkor túlságosan
> felgyorsul, de nem túl nagy lejtőnél (ez a jellemző inkább) még kell
> kicsit nyomni a gázt. Motorfék érvényesülhet kis gázpedál nyomásnál
> is? Ilyenkor van, hogy nem 0-t mutat a fogymérő, hanem mondjuk 2-t.

Ha a kaszni magától, amikor ki van nyomva a kuplung vagy üresben van a sebváltó, 
lassul, akkor már bizonytalan a dolog. Ha nem lassul, nem gyorsul, akkor ugye 
láttuk, hogy a szabadonengedés biztosan jobb. Ennél enyhébb lejtőnél már nem 
lehet elvi okfejtéssel egyértelműt mondani, itt van valahol az a pont, ahol 
mindegy, aztán még enyhébb lejtőnél már ugye már több gáz kell.

Amúgy mindegy, hogy tempomat vagy láb tartja a sebességet ilyen szituban.

> Másik kérdés, hogy anyámék uazában úgy 20 évvel ezelőtt olyan tempomat
> volt, hogy egy bowden a gázra, amivel kézzel rögzíteni tudod a
> gázpedál állást. Ha nincs túl nagy hegy-völgy, akkor lefelé gyorsul,
> felfelé lassul az autó, de azért megy. Ez a fix gázállás jobb lehet
> fogyasztásilag, mint a valódi tempomat, ami lejtőn teljesen elveszi a
> gázt, emelkedőn meg tolja neki?

Igen, szerintem ez fogyasztásilag jobb, mert egy tök állandó üzemállapotot 
jelent a motornak, max a terhelés változik lassan, ahogy az emelkedő-lejtő 
következik.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list