[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed May 5 09:31:25 CEST 2010
Acs Gabor wrote:
> Na és mi van akkor, ha nem teszed üresbe a lejtőn az autót, hanem
> kicsit még mindig nyomod a gázt? Nagy lejtőnél persze akkor túlságosan
> felgyorsul, de nem túl nagy lejtőnél (ez a jellemző inkább) még kell
> kicsit nyomni a gázt. Motorfék érvényesülhet kis gázpedál nyomásnál
> is? Ilyenkor van, hogy nem 0-t mutat a fogymérő, hanem mondjuk 2-t.
Ha a kaszni magától, amikor ki van nyomva a kuplung vagy üresben van a sebváltó,
lassul, akkor már bizonytalan a dolog. Ha nem lassul, nem gyorsul, akkor ugye
láttuk, hogy a szabadonengedés biztosan jobb. Ennél enyhébb lejtőnél már nem
lehet elvi okfejtéssel egyértelműt mondani, itt van valahol az a pont, ahol
mindegy, aztán még enyhébb lejtőnél már ugye már több gáz kell.
Amúgy mindegy, hogy tempomat vagy láb tartja a sebességet ilyen szituban.
> Másik kérdés, hogy anyámék uazában úgy 20 évvel ezelőtt olyan tempomat
> volt, hogy egy bowden a gázra, amivel kézzel rögzíteni tudod a
> gázpedál állást. Ha nincs túl nagy hegy-völgy, akkor lefelé gyorsul,
> felfelé lassul az autó, de azért megy. Ez a fix gázállás jobb lehet
> fogyasztásilag, mint a valódi tempomat, ami lejtőn teljesen elveszi a
> gázt, emelkedőn meg tolja neki?
Igen, szerintem ez fogyasztásilag jobb, mert egy tök állandó üzemállapotot
jelent a motornak, max a terhelés változik lassan, ahogy az emelkedő-lejtő
következik.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list